مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت دومین فرودگاه بین المللی برای دهلی‌نو

عصر ساختمان- هند با پیش بینی رشد انفجاری ترافیک مسافر، ظرف چهار تا پنج سال آینده دومین فرودگاه بین المللی برای دهلی نو را با هزینه ۲۰۰ میلیارد روپیه (۳.۱۰ میلیارد دلار) نزدیک پایتخت خواهد ساخت.

ساخت دومین فرودگاه بین المللی برای دهلی‌نو
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، وزارت هواپیمایی کشوری هند در بیانیه ای اعلام کرد این فرودگاه در چند فاز ساخته خواهد شد و انتظار می رود ظرف 10 تا 15 سال آینده، پذیرای 30 تا 50 میلیون مسافر در سال باشد.

    سفر هوایی در هند که یکی از بازارهای هواپیمایی برخوردار از نرخ رشد پرشتاب در جهان است، در دهه گذشته رونق یافته که حاصل ایجاد زمینه رقابت و کاهش قیمت‌های بلیط بوده است.

    پیش بینی می‌شود ترافیک هوایی در فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی‌نو در سه سال آینده به 91 میلیون مسافر در سال برسد و تا سال 2024  به اوج ظرفیت پذیرش مسافر که 104 میلیون در سال است، خواهد رسید که منعکس کننده ضرورت ساخت یک فرودگاه دیگر نزدیک پایتخت هند است.

    آشوک گاجاپاتی راجو، وزیر هواپیمایی کشوری هند در پیام توییتی نوشت: این وزارتخانه پروژه فرودگاه بین المللی در "جوار" (Greater Noida) را به منظور خدمات رسانی به شمار رو به رشد مسافران هوایی تایید کرده است.

    فرودگاه جدید از فرودگاه بین المللی ایندیرا گاندی دهلی نو 72 کیلومتر فاصله خواهد شد. این فرودگاه در فاز اولیه‌اش، یک باند خواهد داشت و با اجرای فازهای بعدی، باندهای بیشتری ساخته خواهند شد.

    بر اساس گزارش رویترز، بر مبنای نرخ رشد پیش بینی شده  و برآوردهای CAPA، اکثر 40  فرودگاه بزرگ هند ظرف یک دهه آینده، به اوج ظرفیت پذیرش مسافر پیش بینی شده خواهند رسید و هم اکنون فرودگاه‌های بمبئی و چنای به سرعت به اشباع نزدیک می‌شوند.

    دولت هند قصد دارد 50 فرودگاه متروک را تا سال 2020 بگشاید و با ساخت 18 فرودگاه جدید موافقت کرده است با اینهمه تاخیر در خرید زمین و ناتوانی اپراتورهای فرودگاه داخلی مقروض برای سرمایه گذاری، مانع پیشنهادهای سرمایه گذاری از سوی آنها شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار