مدیران خودروعصر اعتبار

راهنمای سفر به دبی

عصر ساختمان- در این گزارش راهنمای سفر به دبی به عنوان یکی از گزینه‌های مطرح برای گردشگران تابستانی جهان گردآوری شده است.

راهنمای سفر به دبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، برای همه ما سفر بخش مهمی از زندگی است. تعطیلات که از راه م‍ی‌رسد، هر کدام از ما به فکر گذراندن اوقات فراغت به بهترین شکل ممکن می‌افتیم. سفر یکی از این راه‌هاست. حالا این مسافرت می‌تواند به یکی از شهرهای داخلی باشد و یا سفر به خارج از کشور و گردشگری جهانی.

    اما قبل از هر مسافرتی تهیه یک نقشه راه و یا کسب اطلاع از راهنمای سفر به منطقه مورد نظر لازم است. کشور دبی هم توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. از همین رو راهنمای سفر به دبی را برای شما آماده کردیم.

    در زمینه راهنمای سفر به دبی باید بدانید که این شهر در جنوب کشور ایران و شبه جزیره عربستان قرار گرفته است. دبی به عنوان یک شهر جهانی و بازرگانی شناخته شده و در سال 2012، بیست و دومین شهر گرانقیمت جهان و گرانقیمت‌ترین شهر خاور میانه معرفی شد؛ بنابراین گزارش دبی هم‌اکنون یکی از شهر‌های امارات متحده عربی است، اما حکومت این شهر در سال 1966 برخلاف سایر امیرنشین‌های امارات، سکه مشترکی را با حکومت قطر زد که با نام «مجلس نقد قطر و دبی» شناخته شد. این شهر امیرنشین آب و هوای بسیار گرم و خشکی دارد و در سال‌های اخیر توجه گردشگران را به خود جلب کرده است.

     

    شهر دبی زیستگاه مردمی از امارات، هند، بلوچ، بنگلادش، فیلیپین، سومالی و ایران است. این شهر یکی از بنادر مهم برای تولیدکنندگان عربی به شمار می‌آید و دارای سبک‌های مختلفی از معماری جهان است.

    دبی بزرگ‌ترین برج جهان را در خود جای داده و فرودگاه بین‌المللی آن به عنوان دوازدهمین فرودگاه شلوغ جهان شناخته می‌شود.

     

    شایان ذکر است؛ صاحبنظران عرصه گردشگری شهر دبی را پایتخت خرید خاورمیانه می‌دانند و بازدیدکنندگان آن فرهنگ را در درجه دوم اولویت گردشگری این شهر قرار می‌دهند.

    یادآور می‌شود از جاذبه‌های گردشگری دبی می‌توان به هتل برج‌العرب، دبی‌مال، برج خلیفه و خور دبی اشاره کرد.

     

    دبی مال

    دبی مال بزرگ‌ترین پاساژ جهان به حساب می‌آید و بخشی از آن با آکواریوم‌های زیبا احاطه شده است.

     

    خور دبی

    خور دبی ورودی آب دریا به خشکی بوده و نقش مهمی در شکل‌گیری اقتصاد دبی دارد. خور جلوه زیبایی به شهر دبی داده است.

     

    برج خلیفه

    بلندترین سازه ساخته شده به دست بشر با نام برج خلیفه شناخته می‌شود. این برج با توجه به شکل گل صحرایی ساخته شده و طراح آن در طراحی این برج از معماری اسلامی الهام گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو