مدیران خودروعصر اعتبار

تعطیلی ۳۰درصد از انبارها در اصفهان

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان گفت: اکنون بالای ۳۰ درصد انبارهای مصالح ساختمانی در اصفهان غیرفعال شدند و ۱۰ درصد اعلام تعطیلی کردند.

تعطیلی ۳۰درصد از انبارها در اصفهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش «عصر ساختمان» به نقل از تسنیم،ناصر محمدی، پیرامون مشکلات فروشندگان مصالح ساختمانی در اصفهان اظهار داشت: رکود حاکم بر کشور بر همه بخش‌های اقتصادی از جمله زیر مجموعه‌های بخش مسکن تأثیر گذاشته است.

    وی با بیان اینکه مالیات یکی از اصلی‌ترین مشکلات فروشندگان مصالح ساختمانی است، تصریح کرد: متأسفانه با توجه به ورود رکود به عرصه مسکن، فروش مصالح ساختمانی تا 10 درصد کاهش پیدا کرده و متأسفانه عرف در این سال‌ها این‌گونه بوده که دارایی مالیات را بر اساس درآمد واقعی محاسبه نمی‌کند بلکه محاسبات بر اساس تشخیص است و سالانه 20 درصد به مالیات فروشندگان اضافه می‌کند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان با بیان اینکه دارایی عدله مالیاتی ارائه نمی‌کند، گفت: تمامی مراجعه و کمیسیون‌های مالیاتی وابسته به خود دارایی هستند و متأسفانه دادرسی در این زمینه وجود ندارد.

    وی تصریح کرد: اکنون بالای 30 درصد انبارهای مصالح ساختمانی در اصفهان غیرفعال شدند و 10 درصد اعلام تعطیلی کردند اکثر فروشندگان قادر بر پرداخت هزینه کارگران خود نیستند.

    محمدی با بیان اینکه بازار تولید فولاد، سیمان، کاشی، سرامیک و گچ وارد رکود شده است و اکنون ما چشم‌انتظار همکاری دارایی با فروشندگان هستیم.

    وی با بیان اینکه بر اساس قاعده زمانی که قیمت حامل‌های انرژی و سوخت افزایش می‌یابد باید قیمت دیگر اقلام نیز افزایش یابد اما تاکنون این‌گونه نبوده است، گفت: سیمان نسبت به سال گذشته 30‌درصد، آجر 25 درصد و گچ 20 درصد با کاهش قیمت مواجه شدند.

    رئیس اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی اصفهان با اشاره به وضعیت تولید مصالح ساختمانی در اصفهان بیان کرد: اکنون تولید آجر در بسیاری از کوره‌های آجرپزی متوقف شده و برخی از این کوره‌ها با 50 درصد ظرفیت خود کار می‌کنند و همچنین تولید سیمان 70 درصد و تولید گچ 50 درصد کاهش پیدا کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: راهکار خروج از این رکود، مدیریت و انضباط اقتصادی بوده و تا زمانی که سایه رکود از سر مسکن کنار نرود صنایع وابسته به آن از این وضعیت خارج نمی‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار