مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی خواستار توجه واقعی به جوانان در شهرداری تهران شد

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده تهران در نامه‌ای به شهردار جدید پایتخت خواستار توجه جدی به توان جوانان در اداره شهر و پرهیز از شعارزدگی و استفاده ابزاری از نام جوانان برای جلب اقبال عمومی شد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی خواستار توجه واقعی به جوانان در شهرداری تهران شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، در نامه فرید موسوی به شهردار تهران آمده است:

    «السلام و عرض تبریک و آرزوی توفیق به مناسبت انتخاب شایسته جنابعالی در منصب شهرداری کلان‌شهر تهران.

    وظیفه هم‌فکری و تعاون معنوی در مسیر تدبیر امور شهری که جنابعالی مسئولیت خطیر شهرداری را بر عهده دارید و بنده نیز به عنوان خدمتگزار مردم در مجلس توفیق حضور یافته‌ام‌، بیان و بلکه یادآوری برخی از نکات را لازم نموده است که مختصرا به عرض می‌رسانم:

    پس از یک دوره ناخوشایند از تعارضات و تکدرات در عرصه سیاست داخلی، با تدبیر عقلا و همت جوانان، امید بار دیگر به دامان ملت بازگشت و علی‌رغم بدخواهی‌های دشمنان کشور در القای ناامیدی به ویژه در میان نسل جوان، طی چهار سال اخیر سه حماسه پرشکوه انتخاباتی رقم خورده است. اگر فرصت خدمتگزاری برای بنده و شما فراهم شده، مرهون ملت حماسه‌ساز و جوانان دلبسته کشور هستیم که برای فردایی بهتر و میهنی آبادتر، بار مسئولیت بر دوش ما نهاده‌اند.

    جناب شهردار،

    بارها شنیده و گفته‌ایم که جوانان سرمایه‌های کشورند. اما کمتر به روی خود آورده‌ایم که ما با این سرمایه‌ هنگفت چه کرده‌ایم؟

    بنده به عنوان یکی از جوانان این کشور احساس خطر می کنم! نسبت به بی توجهی‌هایی که بذر یاس در دل جوانان می‌کارد، و نگرانم؛ و در این برهه زمانی توجه دولتمردان تدبیر و امید و کنشگران پیشکسوت گفتمان اصلاح و اعتدال را ، به نگاه امیدوار جوانان که به سوی آنهاست، جلب می کنم.

    مبادا با نادیده گرفتن جوانان به طور عام و جوانان همسو با گفتمان اصلاح طلبی و اعتدال به طور خاص در امور، این سرمایه عظیم ملی را به ورطه ناامیدی و بی تفاوتی بکشانیم! مبادا با همان نگاه های هرمی و از بالا به پایین همچنان جوانان را برای ایام انتخابات فرابخوانیم و بعد از انتخابات آنان را فراموش کنیم. تلخ است بگویم بسیاری از این جوانان، علی رغم شایستگی‌ و تعهد که دارند، در آستانه دهه چهل زندگی خویش‌اند، بدون آنکه فضایی برای خدمتگزاری به کشور برای آنها مهیا شده باشد! جملگی تحصیل کرده و متخصص و فرهیخته و دلسوز نظام و دولت جمهوری اسلامی.

    اگر این روند پیرسالاری اصلاح نشود و جوانان ما، این سرمایه ملی، رو به عزلت آورند، معلوم نخواهد بود فردا چنین دلسوزانه و خالصانه از ما حمایت کنند!

    جناب آقای دکتر نجفی

    حضور جنابعالی در منصب شهرداری تهران، نویدبخش حضور افرادی مجرب و متخصص است. اما این حضور اگر با نیروی جوان متخصص و فرهیخته درهم تنیده نشود علاوه بر آنکه این سرمایه عظیم اجتماعی از دست خواهد رفت، بلکه چابکی و پویایی و به روز بودن سازمان شهرداری را -که اینک از معضلات داخلی و عدم کارایی رنج می برد- مختل خواهد کرد، تا بسان گذشته با طول و عرض بسیار و نوآوری و پویایی اندک، به روزمرگی بگذراند؛ چونان بسیاری از سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی و شبه دولتی و خصولتی.

    عدم باور به مدیریت جوانان، عیب دیگری هم دارد: چرخه مدیریتی کشور کماکان تغییر نخواهد کرد و مدیرانی کار آزموده و مجرب برای آینده تربیت نخواهد شد. از این خسارت و ضرر و زیان به کشور، بالاتر هم مگر داریم؟!

    جناب آقای شهردار

    بر من و شماست که با این رویه و نگرش آسیب‌زا در رویکرد ابزاری به جوانان، مقابله کنیم. از شما خواهشمندم همان‌گونه که به درستی از تجارب مدیران موفق گذشته در قامت مدیران شهرداری استفاده می کنید، با دعوت از جوانان فرهیخته، پاک، متخصص و متعهد، زمینه تحول و کارآمدی سازمانی را، توام با حفظ سرمایه اجتماعی، فراهم آورید تا شاهد برکات اعتماد به جوانان در مدیریت شهری باشیم.

    سید فرید موسوی
    نماینده مردم شریف تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار