مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت بزرگ‌ترین شهر سقف‌دار جهان در دبی +عکس

عصر ساختمان- دبی در حال ساخت بزرگ‌ترین شهر سقف‌دار جهان است. این شهر ۴.۵ میلیون متر مربع وسعت خواهد داشت و به زودی ساخته می‌شود.

ساخت بزرگ‌ترین شهر سقف‌دار جهان در دبی +عکس
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از کلیک، دبی قرار است میزبان مرکز خرید جهانی باشد. هلدینگ توسعه‌ دبی در اواخر سال گذشته اعلام کرده است که این شهرک نمی خواهد فقط دارای یک سقف شیشه‌ ای و یا اقلیم آب و هوایی کنترل شده کوچک باشد، بلکه شامل صدها ساختمان، هزاران اتاق در هتل و دارای سیستم حمل و نقل کامل باشد.

     این شرکت اعلام کرده است  مرکز خرید جهانی مال در سال 2020 میلادی به بهره برداری خواهد رسید. اگر این اتفاق بیفتد، این پروژه اولین شهرک سرپوشیده جهان خواهد بود.

    مورگان پارکر، مدیر ارشد هلدینگ توسعه دبی در ایمیلی که به نشریه Tech Insider ارسال کرد نوشت: ما با برنامه‌ ریزی و رویکردی اندیشمندانه فرآیند خوبی را ساخته ایم. این مرکز قلب دبی محسوب می شود و در رشد اقتصادی امارات متحده عربی نقشی حیاتی خواهد داشت.

    مشخصات واقعی مرکز خرید جهانی مال همگان را متحیر می سازد. این پروژه حدود 48 میلیون فوت مربع زیر بنا دارد وبیش از 100 متخصص، طراح، مهندس و معمار در آن مشغول به کار هستند. مرکز خرید مینه سوتا در امریکا با 5.6 میلیون فوت مربع، در مقایسه با این مرکز تجاری بسیار کوچک خواهد بود.

    این مجموعه با یک شبکه راههای اتصالی متشکل از  33 خیابان و 1.6 میلیون فوت مربع پیاده‌رو و فضای سبز، مسیرهای دوچرخه سواری، خطوط اتوبوس و حتی آب راه مصنوعی برای عبور قایق های گوندولا (gondola) خودنمایی می‌کند.

    هلدینگ توسعه دبی ادعا می کند این مجموعه دارای بزرگترین پارک سرپوشیده جهان است. حتی با وجود اکسیژن خالص‌، در شهرک‌های مسقف از بابت هوای تنفسی نگرانی وجود دارد.

    برایان مرچنت سردبیر مجله اینترنتی Motherboard چندی پیش در مقاله ای به ضروریاتی که یک شهر بدان‌ها احتیاج دارد اشاره کرد. مرچنت با اشاره به این نکته که اکثریت قریب به اتفاق ساکنین امارات متحده عربی را اتباع خارجی تشکیل می دهند، نوشت: بی‌ تردید مهاجران با دریافت حقوق مکفی در ساخت این مجموعه همکاری خواهند کرد، اما در اعطای اقامت به آنها تردید وجود دارد.

    هلدینگ توسعه دبی اعلام نموده که مرکز خرید جهانی مال شامل پنج بخش تجاری، مسکونی، اداری، مهمانداری و تفریحاتی است. این بخش ها در نزدیک به 300 ساختمان و در زیربنایی به مساحت 8 میلیون فوت مربع ساخته خواهند شد. این شرکت پیش بینی کرده است که در زمان بهره برداری از این مجموعه عظیم سالانه 180 میلیون بازدید به عمل آید. بی شک این مجموعه عظیم با اهدافی بلند مدت طراحی و ساخته می شود.

    به طور معمول ساختمان های مسقف در ساخت فیلم های علمی تخیلی استفاده می شوند و کاربردی در مدیریت و برنامه‌ ریزی شهری ندارند. ایجاد چنین ساختاری نیازمند اقدامات زمان بر و تلاشهای زیادی است تا به مرحله اجرا برسند.

    جزایر معروف زنجیره‌ای The World دبی نشان می دهند که پروژه های عظیم نیز ممکن است با شکست روبرو شوند. این جزایر در سال 2008 به بهره برداری رسید اما ظرفیت‌ های اقتصادی آن محدود و توسعه معماری آن دشوار است.

    پیش از این نیز در دبی شاهد موفقیت های این چنینی بوده ایم؛ آسمان خراش معروف به برج الخلیفه از این دست موفقیت‌ ها محسوب می شود. ساخت و ساز برج جده نیز قرار است تا سال 2019 به اتمام برسد. این برج به عنوان بلندترین برج جهان با بیش از 500 فوت ارتفاع که بلندترین برج جهان محسوب می شود، آسمان خراش الخلیفه را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو