مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار شهرستان دماوند تاکید کرد

لزوم تدوین طرح جامع گردشگری برای دماوند

عصر ساختمان- فرماندار شهرستان دماوند با تاکید بر لزوم تدوین طرح جامع گردشگری برای دماوند گفت: شهرستان دماوند در بخش زیرساخت‌های گردشگری با کمبود مواجه است.

لزوم تدوین طرح جامع گردشگری برای دماوند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، ناصر محمودی‌فرد گفت: شهرستان دماوند ظرفیت‌های زیادی برای توسعه گردشگری دارد و جز مناطق نمونه گردشگری کشور محسوب می‌شود. در همین راستا اقدامات خوبی در حوزه گردشگری این شهرستان انجام شده است، اما به دلیل وجود برخی مشکلات آنچه مورد انتظار بود برآورده نشد؛ در این زمینه تلاش شد تا با مشارکت همه دستگاه‌ها و حمایت‌های استانی اقدامات خوبی انجام شود.

    وی افزود: شهرستان دماوند به لحاظ اقلیم و شرایط ویژه جغرافیایی، جایگاه ویژه‌ای در حوزه گردشگری دارد از همین رو ویژگی‌های مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری دارد، اما در بخش زیرساخت‌ها با کمبودهایی مواجه هستیم. در زمینه زیرساخت‌ها از تامین یک حوزه اقامتی عاجز بودیم و شرایط برای اسکان موقت در دماوند وجود نداشت که البته امروز سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش صورت گرفته است.

    وی با اشاره به وجود غار رودافشان در دماوند به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان، تاکید کرد: در زمینه اثر طبیعی و ملی غار رودافشان به طور جدی کار نشده و مشابه آن نیز در استان تهران وجود ندارد؛ روستای رودافشان در کنار این غار فضای سبز و آب و هوای خوبی برای توسعه گردشگری دارد. لازمه این کار مشارکت بخش خصوصی و بسترسازی لازم به‌ منظور ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران بوده که خیلی در این بخش موفق عمل نشده است.

    فرماندار شهرستان دماوند در تشریح روند توسعه گردشگری شهرستان گفت: اکنون شرایط خوبی فراهم شده است تا با حمایت و همکاری‌های میراث فرهنگی گردشگران به سمت غار رودافشان هدایت شوند و از این فضاهای مطلوب استفاده شود. البته از مشکلات حوزه گردشگری دماوند باید به نبود طرح جامع گردشگری اشاره کرد. طرح جامع گردشگری شهرستان باید تدوین شود تا بتوان بر اساس آن برای توسعه گردشگری منطقه برنامه‌ریزی کرد؛ در حقیقت برنامه‌ای داشته باشیم که حتی زمانبندی‌ها نیز در آن در نظر گرفته شده باشد.

    محمودی‌فر تاکید کرد: این شهرستان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد درآمد در حوزه گردشگری دارد و با توجه به ممنوعیت احداث صنایع در شعاع 120 کیلومتری تهران، بستر سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری شهرستان دماوند فراهم است، اما در این راستا باید برای جذب سرمایه‌ها گام‌های جدی‌تری برداشته شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو