مدیران خودروعصر اعتبار

نگاهی به بازار چین و ترکیه؛

بازارهای ورق در چه حالند؟

عصر ساختمان- ورق گرم در بازار چین دیگر صعودی نیست و در ثبات است. در نقاط شرقی کشور قیمت بین ۵۹۹ تا ۶۱۰ دلار هر تن درب کارخانه شنیده شده و بازار فعالیت چندانی ندارد.

بازارهای ورق در چه حالند؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از بورس کالای ایران, در چین قیمت پیشنهادی صادراتی نیز 545 دلار هر تن فوب بوده و بازار آن در سکوت است. قیمت های درخواستی خریداران 535 تا 540 دلار هر تن فوب است در حالی که کارخانه ها هنوز 545 دلار را حداقل قیمت می دهند.

    بازار ورق گرم ترکیه در رکود

    روزهای اخیر قیمت اغلب محصولات ورق در ترکیه نزولی بوده و تقاضا ضعیف است. خریدارها منتظر رسیدن قیمت ها به حداقل ممکن هستند.

    از طرفی آنچه امروز خریداری شود در زودترین زمان ممکن دسامبر به دست خریدار می رسد که ماه پایانی سال است و همه ترجیح می دهند موجودی انبارها را بالا نبرند.

    در بازار داخلی قیمت ورق گرم 570 تا 580 دلار هر تن درب کارخانه برای تولیدات دسامبر است. در 560 دلار هر تن درب کارخانه معاملاتی شنیده شده است. در کل چون محموله های موجود در بازار برای تحویل آخر سال است، طبیعی است که تقاضا کم باشد.

    در بازار واردات نیز قیمت ورق گرم روسیه 555 تا 560 دلار هر تن سی اف آر ترکیه شنیده شده و محصول اوکراین 550 دلار هر تن سی اف آر است. ورق گرم صادراتی ترکیه 550 تا 560 دلار هر تن فوب  است ولی خریداران در 530 تا 540 دلار هر تن فوب درخواست خرید داده اند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی