مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل دفتربازسازی بنیاد مسکن:

کاربازسازی واحدهای روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا آخر خرداد ۹۷ به پایان می رسد

عصر ساختمان- مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: با برنامه ریزی به عمل آمده و به شرط تامین اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات وعده داده شده ، کار بازسازی واحدهای روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا پایان خرداد ماه و واحدهای شهری تا آخر سال آینده به اتمام می رسد.

کاربازسازی واحدهای روستایی مناطق زلزله زده کرمانشاه تا آخر خرداد ۹۷ به پایان می رسد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، مجید جودی اظهار کرد: پس از ارزیابی های صورت گرفته 15 هزار واحد تعمیری و 15 هزار و 500 واحد احداثی نوع یک شناسایی شد.
    وی ادامه داد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واحدهای تعمیری را در اولویت خود قرار داد تا هرچه سریعتر به بانک معرفی شوند و با دریافت تسهیلات مورد نظر کار تعمیر واحدهای مسکونی خود را آغاز کرده و بتوانند در آن ساکن شوند.
    جودی گفت: در همین راستا تاکنون بیش از 12 هزار واحد تعمیری به بانک معرفی شده اند و بانک ها نیز تاکنون با هشت هزار واحد عقد قرارداد داشته اند.
    مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون به بیش از هفت هزار واحد و براساس نوع آسیبی که دیده اند کمک پرداخت شده است.
    وی تصریح کرد: تاکنون مالکان واحدهای مسکونی بیشتری اقدام به تعمیر و ساخت مجدد مسکن خود کرده اند چرا که ما به آن ها این اطمینان خاطر را داده ایم که تسهیلات درنظر گرفته شده به طور قطع به آنها پرداخت می شود.
    جودی در ادامه از وجود 2 هزار و 400 واحد احداثی در مناطق روستایی نیز خبر داد و گفت: عملیات احداث 500 واحد آغاز شده و عملیات پی کنی و فنداسیون آن در حال انجام است.
    مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: به آن دسته از واحدهای شهری که نیاز به احداث مجدد دارند، مبلغ 400 میلیون ریال و در روستاها 300 میلیون ریال تسهیلات تعلق می گیرد، ضمن آنکه به واحدهایی که نیاز به تعمیر داشته باشند در محیط شهری 60 میلیون ریال و در محیط روستایی 50 میلیون ریال پرداخت می شود.
    وی همچنین میزان کمک های بلاعوض برای واحدهای تعمیری را 20 میلیون ریال ذکر کرد.
    جودی در بخش دیگری از سخنانش از توزیع 11 هزار کانکس در مناطق روستایی خبر داد و گفت: 9 هزار دستگاه از این تعداد توسط بنیاد مسکن و 2 هزار نیز توسط کمک های مردمی تهیه شده است.
    مدیرکل دفتر بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: البته این ادعا را نیز نداریم که به همه آن هایی که نیازمند و مستحق دریافت بوده اند کانکس تحویل داده ایم ولی نهایت تلاش خود را به کار بسته ایم تا خانواری از قلم نیفتد.
    وی تاکید کرد: طبق ضوابط کانکس به واحدهای تعمیری نوع یک تعلق می گیرد و تلاش کرده ایم در این خصوص کسی از دریافت کانکس محروم نباشد.
    جودی در پایان اظهار کرد: هم اکنون بالغ بر یک هزار کانکس موجود است و براساس شرایط و ضوابط در اختیار خانوارهای نیازمند قرار می گیرد.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 90 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو