مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران اعلام کرد:

تبدیل بافت فرسوده منطقه ۱۷ به فضای امن با تحویل ۴۵۰ واحد مسکونی آماده

عصر ساختمان- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: طرح بازآفرینی شهر امید با هدف فقرزدایی و با رویکرد اجتماعی بوده و با آنچه که به عنوان نوسازی بافت فرسوده در سال‌های قبل به خصوص در سال‌های بعد از انقلاب وجود داشت، متفاوت است.

تبدیل بافت فرسوده منطقه ۱۷ به فضای امن با تحویل ۴۵۰ واحد مسکونی آماده
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، سیدرضا میرصادقی- مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران - در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح بازآفرینی شهر امید شهر تهران که صبح امروز در منطقه 17 تهران کلنگ‌زنی آن آغاز شد، گفت: در بهمن‌ماه با فرمان رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد ملی بازآفرینی شهری در کل کشور این اقدام آغاز شد و امروز نیز به شکل نمادین در هفت استان از جمله تهران و شش استان دیگر آغاز شد.

    وی ادامه داد: این طرح با هدف فقرزدایی و با رویکرد اجتماعی بوده و با آنچه که به عنوان نوسازی بافت فرسوده در سال‌های قبل و به خصوص بعد از انقلاب وجود داشت، متفاوت است. این طرح به عنوان طرح بازآفرینی شهری در املاک و زمین‌هایی که متعلق به شهرداری‌ها و دولت است، ایجاد خواهد شد.

    میرصادقی اضافه کرد: طرح‌هایی که اجرا خواهد شد، به منظور رفع نیازمندی محلات است و با توجه به شرایط ویژه‌ای که این طرح‌ها دارند، می‌توانند به عنوان تنخواه انجام نوسازی در بافت فرسوده باشد.

    مدیرعامل سازمان نوسازی اظهار کرد: امروز در منطقه‌ای قرار گرفته‌ایم که قرار است در آن طرحی ایجاد شود و نیازمندی محلی محلات مجاور آن را که شامل محلات مقدم، زمزم، بلورسازی را با توجه به شرایط ویژه آنان تامین کنند. همچنین با توجه به ساخت و ساز سریع که در اینجا انجام خواهد شد، حدود 450 واحد مسکونی در این زمین‌ها تحویل مردم داده خواهد شد و این اقدام به همین شکل در مناطق دیگر تکرار می‌شود تا بافت‌های فرسوده تبدیل به فضاهای ایمن و آماده برای سکونت شوند.

    به گفته وی طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط سازمان نوسازی و هماهنگی‌های ایجاد شده میان شهرداری و دولت این پروژه برای دو سال در نظر گرفته شده است و بعد از امروز نیز حدود سه ماه مدت زمان آماده‌سازی عقد قرارداد خواهد بود.

    میرصادقی با اشاره به اینکه فکر می‌کنم از اواسط بهار آینده این پروژه اجرایی شود، گفت: این ملک حدود 1.6هکتار است و تعدادی از این قطعات را در سطح شهر به صورتی پایلوت کرده‌ایم. این قطعات شناسایی شده‌اند و در اختیار قرار گرفته‌اند. هفته پیش نیز برای ارزیابی و شناسایی سرمایه‌گذاران فراخوان اعلام شد.

    وی در پایان صحبت‌هایش اضافه کرد: نحوه فروش آن پیش‌بینی شده و در توافقات آتی اعلام خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو