مدیران خودروعصر اعتبار

حمل‌ونقل عمومی در بروکسل در مواقع آلودگی هوا رایگان شد

عصر ساختمان- شورای شهر بروکسل پس از دو روز بحث و گفت‌وگو سرانجام اعلام کرد در روزهایی که هوای پایتخت بلژیک آلوده است، استفاده از اتوبوس، تراموا، مترو و سیستم دوچرخه سواری شهری به طور کامل رایگان خواهد بود.

حمل‌ونقل عمومی در بروکسل در مواقع آلودگی هوا رایگان شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، این تصمیم با هدف کاهش آلودگی‌ هوا و رعایت دستورالعمل‌های کیفیت هوا، مصوب اتحادیه اروپا اتخاذ شده است.

    این مصوبه برای کسب تاییدیه‌های قضایی برای مقامات مربوطه فرستاده شده است و انتظار می‌رود تا تابستان 2018 اجرایی شود.

    شورای شهر بروکسل همچنین اعلام کرد که در روزهایی با هوای آلوده سرعت خودروها باید به حدود یک سوم کاهش یابد و سوزاندن چوب برای شومینه‌ها نیز ممنوع است.

    مقامات بروکسل درصدد هستند با کاهش فضا برای رفت و آمد خودروها، تسهیلات بیشتری را برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم کنند

    پاسکان اسمیت، وزیر حمل و نقل در دولت منطقه‌ای بروکسل می‌گوید: تحقیقات نشان داده است که هرچه فضای بیشتری به خودروها اختصاص بدهید، خودروی بیشتری جذب خواهید کرد. به همین دلیل شهرهایی که تسهیلات بیشتری برای خودروها فراهم کرده‌اند دارای تراکم خودروی بیشتری نیز هستند. باید در شهرها با دادن فضای بیشتر به عابران پیاده و دوچرخه‌سواران، مکان‌هایی را بوجود آورد که مردم بتوانند با یکدیگر ارتباط و دیدار داشته باشند.

    بروکسل با بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر جمعیت، روزانه شاهد حرکت 350 هزار خودرو در سطح شهر است و مقامات بروکسل درصدد هستند با کاهش فضا برای رفت و آمد خودروها، تسهیلات بیشتری را برای عابران پیاده و دوچرخه‌سواران فراهم کنند. همچنین قرار است تمام اتوبوس‌های شهری بروکسل تا سال 2030 میلادی برقی شوند.

    در این شهر همچنین اپلیکیشن‌هایی برای گوشی‌های تلفن تهیه شده که ساکنان بروکسل با نصب آن می‌توانند هر لحظه از وضعیت آلودگی هوای مناطق مختلف این شهر آگاه شوند.

    به گزارش یورونیوز، مقامات بروکسل پروژۀ دیگری را نیز در دست اجرا دارند تا با کاهش شمار خودروها در سطح این شهر، تسهیلات بیشتری را برای امنیت و سلامت کودکان و خانواده ها فراهم آورند. بر اساس این پروژه اگرچه از ورود خودروها به شهر جلوگیری نمی‌شود اما قرار است میان شمار خودروها از یک سو و محیط زیست و سلامت کودکان و خانواده‌ها از سوی دیگر، تعادلی ایجاد شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار