مدیران خودروعصر اعتبار

کاهش زمان صدور پروانه ساخت‌وساز و گودهای رها شده در تهران

عصر ساختمان- رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران از کاهش زمان صدور پروانه ساخت و ساز و گودهای رها شده در تهران با دو مرحله ای شدن صدور پروانه ها خبر داد.

کاهش زمان صدور پروانه ساخت‌وساز و گودهای رها شده در تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از تسنیم ،محمد سالاری درباره روند صدور پروانه ساخت و ساز در شهر تهران، اظهار داشت: متأسفانه روند صدور پروانه در تهران و در شهرستان ها طولانی است.

    وی ادامه داد: نمی توان به طور دقیق گفت صدور پروانه چند روز به طول می انجامد زیرا این امر برای املاک مختلف شرایط خاص خود را دارد، صدور برخی پراوانه ها ممکن است نیاز به تأیید کمیسیون های ویژه یا مراجعه به سازمان های نظام مهندسی داشته باشد.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه طولانی بودن صدور پروانه و اینکه بسیاری از پروانه های صادر شده منجر به ساخت نمی شود یکی از مشکلات موجود در حوزه ساخت و ساز است، تصریح کرد: بر اساس آسیب شناسی صورت گرفته در این زمینه از سوی وزارت راه و شهرسازی و شورای شهر به این نتیجه رسیدیم که اگر صدور پروانه دو مرحله ای و شامل پروانه شهرسازی و پروانه اجرایی شود بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

    وی افزود: بسیاری از پروانه های صادر شده به دلیل نگرانی متولیان ساخت و ساز از ضوابط شهرسازی است که به طور دائم در حال تغییر هستند، در واقع آنها برای اینکه از حقوق مکتسبه ملک خود در طرح تفصیلی صیانت کنند نسبت به دریافت پروانه ساخت اقدام می کنند در حالی که هنوز سرمایه گذاری لازم برای احداث و اتمام پروژه صورت نگرفته است.

    سالاری خاطرنشان کرد: طبق نتیجه بررسی ها مقرر شد ابتدا پروانه شهرسای که بر اساس آن نقشه های فاز یک از سوی متولی ساخت و ساز ارائه می شود، صادر و آنچه از طرح تفصیلی و مقررات نصیب مالک می شود، تعیین شود. در مرحله بعد پروانه اجرایی که شامل تخریب، نوسازی، ساخت و ساز و اتمام کار است صادر شود.

    وی گفت: با این شیوه هم زمان صدور پروانه کاهش می یابد و هم شاهد گستردگی ساختمان ها و گودهای نیمه کاره در شهر نخواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو