مدیران خودروعصر اعتبار

کارشناس مسکن:

لابی بساز بفروش‌ها طرح مالیات مسکن را به تعویق انداخت

عصر ساختمان- سرحدی گفت: لابی بساز بفروش‌ها و مخالفت وزارت راه وشهرسازی طرح مالیات از خانه‌های خالی را به تعویق انداخته است.

لابی بساز بفروش‌ها طرح مالیات مسکن را به تعویق انداخت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، احمد سرحدی کارشناس مسکن با بیان اینکه شناسایی و تشخیص خانه‌های خالی در بازار مسکن چندان دشوار نیست، گفت: اجرایی نشدن این طرح به دلیل آن است که وزارت راه و شهرسازی با آن مخالف است و علاقه‌ای به اجرایی شدن آن ندارد.

    وی ادامه داد: هم‌اکنون از طریق کد رهگیری و همچنین صدور پروانه‌های ساختمانی از سوی شهرداری‌ها می‌توانیم تعداد دقیق خانه‌های خالی در هر منطقه‌ای را اعلام کنیم.

    این کارشناس مسکن تاکید کرد: دریافت مالیات از خانه‌های خالی برای بهبود وضعیت بازار مسکن کمک‌کننده  است.

    وی با اشاره به اینکه لابی بساز بفروش‌ها در بازار مسکن آنچنان قوی است که اجرایی شدن این طرح را چندین سال به تعویق انداخته است، گفت: دولت می‌تواند با راه‌اندازی سامانه شناسایی خانه‌های خالی این طرح را در مدت زمان کوتاهی اجرا کند اما در این بین برخی دچار زیان می‌شوند.

    سرحدی اظهار کرد: هم‌اکنون بازار مسکن به شدت وارد رکود شده و مالکان و متقاضیان مسکن دچار بلاتکلیفی شده اند و همین موضوع وضعیت بازار مسکن را بحرانی‌تر کرده است.

    وی با اشاره به اینکه در چنین شرایطی سوداگران نیز تمایلی به خرید بازار مسکن ندارند، افزود: میزان تولید و ساخت و ساز در چند ماه گذشته به شدت کاهش یافته و اوضاع آشفته‌ای در بازار ساخت و ساز مسکن حاکم شده است.

    سرحدی در پایان تاکید کرد: امیدواریم با اجرایی شدن طرح مالیات از خانه‌های خالی بتوانیم بازار را به سمت رونق و درست هدایت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی