مدیران خودروعصر اعتبار

جریمه دیرکرد اقساط متقاضیان مسکن مهر ممنوع یا قانونی؟!

عصر ساختمان- ماجرای جریمه دیرکرد اقساط متقاضیان مسکن مهر با کدام رویه قانونی اعمال می‌شود؟! آیا اخذ این نوع جرائم قانونی است؟

جریمه دیرکرد اقساط متقاضیان مسکن مهر ممنوع یا قانونی؟!
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چندی است متقاضیان مسکن مهر که در حال پرداخت اقساط خود به بانک مسکن هستند با موضوع پرداخت جریمه دیرکرد رو به رو شده اند این  در حالی است که مصوب شده در اقساط این افراد هیچ دیرکردی اعمال نشود.

    مشاهدات عینی نشان می‌دهد که تعدادی از شعب بانک مسکن با نقض بخشنامه قائم مقام وزیر راه و شهرسازی ، نسبت به دریافت جریمه دیرکرد از متقاضیان مسکن مهر اقدام کرده اند.

    یکی از متقاضیان مسکن مهر در گفت و گو با خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: با اندک آورده خود در  مسکن مهر  ثبت نام کردیم و تا به حال نیز در  پرداخت اقساطمان خوش قول بودیم اما  اکنون پیامک هایی به ما می دهند که باید مبلغی را به عنوان جریمه سود دوران مشارکت به بانک پرداخت کنیم.

    وی افزود: در روزهای گذشته پس از کسر میزان اقساط پیامکی از جانب بانک مسکن دریافتیم که در آن میزان جرائم به تعداد 5 مرتبه قید شده است.
     

    سالهاست که متقاضیان این طرح با معضلات جدی ومختلفی در پروسه  ساخت  و ساز مسکن ثبت نام شده خود مواجه اند و این مشکلات نارضایتی هایی بهمراه داشته است.  اوج این نارضایتی ها در سال 94  نسبت به اخذ جریمه دیرکرد پرداخت اقساط بود و کار به جایی رسید که شخص قائم مقام وزیر راه و شهرسازی وارد عمل شده و دستور منع دریافت این جرائم را صادر کرد.

    اما بعد از گذشت مدتی از این موضوع، بانک عامل به بهانه های مختلف و عناوین متنوع، مبالغی را لحاظ می کند.جالب توجه است که پس از مراجعه به بانک مورد نظر و پرسش در این باره از پاسخگویی امتناع کرده و می گویند: دستور از بالاست و ما نیز اجرا می کنیم!

    حال این سوال مطرح است که دستور از بالا منظور کدام نهاد است که این اجازه را به بانک داده است؟ طرحی که از بدو ورود وزیر راه و شهرسازی به بدترین شکل ممکن به انزوا رسیده است و هم اکنون با اعمال فشارهای مختلفی از سوی بانک های عامل قصد برهم زدن دارایی یک قشر ضعیف جامعه را دارد و همچنان جایگاه مسئولان نظارتی خالیست!

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو