مدیران خودروعصر اعتبار

۴۵هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تحویل متقاضیان شد

عصر ساختمان- معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای آغاز به‌کار دولت سیزدهم تا امروز بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تکمیل و تحویل متقاضیان شده است، از افتتاح یک بسته ۱۰ هزار واحدی مسکن‌مهر در چهار شهر جدید در ایام الله دهه فجر امسال خبر داد.

۴۵هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تحویل متقاضیان شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا «علیرضا جعفری» افزود: در ابتدای دولت سیزدهم افزون بر 65 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید از سال‌های گذشته باقی مانده بود.

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید اظهار داشت: برخی از این واحدها گرچه هنوز تکمیل نشده بودند، به صورت ناقص تحویل هموطنان شده بودند و جزو آمارهای افتتاحیه‌ها آورده می‌شدند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان‌کرد: رییس‌جمهور پس از بازدید از شهر پردیس تاکید کرد که همه مسکن‌های مهر باقی‌مانده باید به صورت کامل تکمیل شده و تحویل متقاضیان شود.

    وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه آورده‌های متقاضیان مسکن مهر نیز هزینه شده بود، اما پروژه‌ها همچنان ناقص باقی مانده بود، تاکید وزیر راه و شهرسازی بر این بود که این واحدها بدون تسهیلات بانکی و منابع دولتی و فقط از منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید تکمیل شود.

    جعفری تصریح‌کرد: تا امروز بیش از 45 هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید تکمیل و تحویل متقاضیان شده است.

    وی اظهار داشت: همچنین 10 هزار واحد دیگر مسکن مهر در 22 بهمن امسال در شهرهای جدید پردیس، هشتگرد، گل‌بهار و صدرا افتتاح و تحویل متقاضیان خواهد شد.

    دولت به‌دنبال حل و فصل مشکلات واحدهای تعاونی‌ساز

    مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تعاونی‌ساز بودن برخی از پروژه‌های باقی‌مانده مسکن مهر، یادآوری‌کرد: این پروژه‌ها با مشکلات متعددی از جمله مشکلات حقوقی تعاونی‌ها، کمبود آورده نقدی متقاضیان و غیره مواجه است که حل و فصل مشکلات آنها دنبال می‌شود.

    نیاز به 10 همت منابع مالی برای تکمیل واحدهای با پیشرفت فیزیکی کم

    وی افزود: نزدیک به 2 هزار واحد در شهرهای جدید وجود دارد که گرچه سال‌ها از عقد قرارداد آنها با پیمانکاران گذشته، اما هنوز شروع نشده اند یا در مرحله فونداسیون قرار دارند.

    جعفری گفت: برای تکمیل این پروژه‌ها، دست‌کم 10 هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز است تا تکمیل شوند.

    وی ابراز امیدواری کرد:‌ با تامین منابع مالی لازم، بخشی از این پروژه‌های ناقص مانده در تابستان 1403 و باقی‌مانده آنها تا پایان سال آینده تکمیل و تحویل شود.

    لزوم تکمیل زیرساخت‌ها

    وی بر لزوم تکمیل زیرساخت‌ها تاکید کرد و اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود این است که با وجود در حال تکمیل بودن پروژه‌های مسکن مهر، اما در برخی موارد دستگاه‌های خدمات رسان برای تکمیل انشعابات آب، برق و گاز با محدودیت‌هایی مواجهند.

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:‌ یکی از تاکیدات وزیر راه و شهرسازی، برقراری انشعابات خدمات مختلف واحدهای تکمیل شده و همکاری با دستگاه‌های خدمات‌رسان است که از محل منابع شهرهای جدید تامین خواهد شد.

    وی در عین حال گفت: در زمینه روساختی و تامین امکاناتی همچون مدرسه، مسجد، مراکز درمانی و مجموعه‌های فرهنگی، عقب‌ماندگی‌هایی در شهرهای جدید وجود دارد که در تلاش برای رفع آنها هستیم.

    به گزارش ایرنا، شرکت عمران شهرهای جدید تعهد کرده است تا در کنار ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن، واحدهای باقی‌مانده مسکن مهر شهرهای جدید را نیز به انجام برساند. همچنین، دولت تعهد کرده است تا با پایان یافتن دولت سیزدهم واحدی تحت عنوان مسکن مهر در کشور باقی نماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو