مدیران خودروعصر اعتبار

پایانی بر ۱۶ سال بلاتکلیفی در برخی پروژه‌های مسکن مهر؟!

عصر ساختمان- در حال حاضر بخشی اندکی از پروژه‌های مسکن مهر که توسط تعاونی‌ها اجرا می‌شود، پس از گذشت ۱۶ سال به دلایلی همچون کمبود منابع مالی و مشکلات حقوقی، معطل مانده که تعیین تکلیف این واحدها در نشست مدیران شرکت عمران شهرهای جدید سراسر کشور مورد تاکید قرار گرفت.

پایانی بر ۱۶ سال بلاتکلیفی در برخی پروژه‌های مسکن مهر؟!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از ایسنا، درصد پایینی از واحدهای پروژه 2 میلیون و 300 هزار واحدی مسکن مهر با گذشت حدود 16 سال بلاتکلیف است. عمده این طرح‌ها با مشکلات حقوقی و کمبود منابع ناشی از افزایش هزینه‌های ساخت، مواجه شده‌اند.

    در وزارت تعاون دولت دهم به دستگاه‌ها، ادارات دولتی، انجمن‌ها و تشکل‌ها اجازه داده شد تا تعاونی‌های مسکن با دوره زمانی پنج‌ساله ایجاد کنند و ذیل مسکن مهر به اجرای پروژه بپردازند. در ادامه، بخشی از این تعاونی‌ها با مشکلات متعددی همچون درگیری‌های درونی، پرونده‌های حقوقی و شکایت اعضا از هیأت‌مدیره‌های آنها، مشکلات بانکی، عدم تمدید مجوز در پایان پنج‌سال و … روبه‌رو شدند که به توقف پروژه‌های مسکن مهر تعاونی‌ساز انجامید و این مشکلات در مواردی تا امروز که طرح مسکن مهر با نهضت ملی مسکن ادغام شده، ادامه یافته است.

    به تازگی نشست هم‌اندیشی مدیران شرکت مادر - تخصصی عمران شهرهای جدید و شرکت‌های تابعه با حضور علیرضا جعفری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، اعضای هیأت‌مدیره، معاونان و مدیران شرکت مادر - تخصصی و همچنین مدیرعاملان شهرهای جدید در سطح کشور برگزار شد.

    در این جلسه آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن، موضوع تعیین‌تکلیف تعاونی‌های مسکن مهر، پروژه‌های قابل افتتاح تا پایان سال‌جاری و همچنین مباحث مربوط به بودجه و تأمین منابع به تفکیک شهرها مورد بررسی قرار گرفت.

    جعفری، معاون وزیر راه و شهرسازی در این جلسه با اشاره به این‌که در این دوره بحث تأمین مسکن به عنوان یکی از تکالیف اصلی و اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی به شمار می‌رود، گفت: قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در کنار قانون جوانی جمعیت در دستور کار قرار گرفته و تمامی شهرها ضمن برگزاری نشست با اداره‌های بنیاد شهید در استان‌ها و تعیین متقاضیان واجدشرایط، تمامی اقدامات لازم برای اجرای هرچه سریع‌تر این قانون را انجام دهند.

    جعفری افزود: باید از فرصت امروز برای ایجاد سکونتگاه‌های جدید در کشور، ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای موجود و همچنین تأمین مسکن برای شهروندان استفاده کنیم و وضعیت شهرهای‌مان را به شرایطی مطلوب و قابل‌قبول مبدل کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی