مدیران خودروعصر اعتبار

بافت و فرهنگ روستایی اینچنین تهدید می شود؛

دکوراسیون و نوع معماری خانه‌های روستایی شبیه مساکن شهری است

عصر ساختمان:باباپور به برنا گفت: متأسفانه برخی مسئولان در زلزله ارسباران وعده و عیدهای غیرکارشناسی همچون احداث خانه در مدت سه ماه به روستاییان دادند.

دکوراسیون و نوع معماری خانه‌های روستایی شبیه مساکن شهری است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری برنا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در 698 روستای استان طرح هادی اجرا شده است.

    حافظ باباپور با اشاره به اینکه 1950 روستای بالای 20 خانوار در استان وجود دارد، افزود: بر اساس قانون پنجم توسعه، باید تا پایان برنامه پنجم، تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت مطالعه طرح هادی برخوردار می‌شدند که هم اکنون طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به عنوان یک سند توسعه 10 ساله مطالعه شده است.

    وی با اشاره به صدور سند مالکیت برای مساکن روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر، خاطرنشان کرد: در مجموع 212 هزار فقره سند مالکیت صادر کرده‌ایم که از این بین 194 هزار فقره سند متعلق به مساکن روستایی است.

    وی با بیان اینکه مقاوم سازی مساکن روستایی از سال 84 آغاز شده است، گفت: به منظور بهسازی مساکن روستایی، تسهیلات سهل الوصول و کم بهره به روستاییان اعطا می‌شود و در استان ما بهسازی 122 هزار واحد روستایی آغاز شده و 98 هزار واحد پایان کار دریافت کرده‌اند.

    وی افزود: طبق آمار سال 90، 283 هزار و 652 واحد روستایی در آذربایجان‌شرقی وجود دارد.

    باباپور اضافه کرد: در زلزله ارسباران حدود 20 هزار واحد روستایی، 4500 واحد شهری، 12 هزار واحد اسکان موقت و 12 هزار واحد دامی با همکاری ستادهای معین دیگر استا‌ن‌ها، توسط بنیاد مسکن احداث شد.

    وی با بیان اینکه انجمن خیرین مسکن ساز بالغ بر یک هزار واحد مسکونی در استان احداث کرده است، اظهار کرد: همچنین حدود 540 واحد در حال اجرا می‌باشد و امسال نیز احداث 1418 واحد، توسط انجمن خیرین مسکن ساز برنامه‌ریزی شده است.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان با تأکید بر ضرورت تأمین مسکن برای قشر کم درآمد، بیان کرد: در این راستا حدود 43 هزار واحد احداث شده که 17751 واحد آن در قالب پروژه مسکن مهر است.

    وی در رابطه با تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بنیاد مسکن، اظهار کرد: تحقق اقتصاد مقاومتی در بنیاد مسکن آسان است و امسال تمام تلاش‌مان را در این راستا انجام می‌دهیم، همچنین کارگروهی در مرکز و در استان برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی تشکیل می‌شود.

    وی در رابطه با اینکه چهره بسیاری از روستاها تغییر یافته و مردم با الگوبرداری از مساکن شهری، خانه‌های خود را نوسازی می‌کنند، گفت: متأسفانه فرهنگ شهری، روستاها را مورد تاخت و تاز قرار داده است و دکوراسیون و نوع معماری خانه‌های روستایی شبیه مساکن شهری است که این موضوع بافت و فرهنگ روستایی را تهدید می‌کند.

    باباپور ادامه داد: متأسفانه برخی مسئولان در زلزله ارسباران وعده و عیدهای غیرکارشناسی همچون احداث خانه در مدت سه ماه به روستاییان دادند و همین موضوع باعث شد همکاران ما متحمل فشار زیادی شوند و خانه‌ای که در سه ماه احداث شود، فرهنگ جدیدی وارد روستا می کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو