مدیران خودروعصر اعتبار

واکنش مقام سابق استاندارد به ادعای صنف تیرچه سازان

عصر ساختمان- درحالی دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تیرچه سازان تهران از برگزاری جلسه اصلاحیه آیین‌نامه تیرچه بدون حضور کارشناسان خبر داده بود که مقام مسئول سابق سازمان استاندارد با ابراز تردید نسبت به این ادعا گفت: بعید است که اداره استاندارد چنین اقدامی انجام دهد.

واکنش مقام سابق استاندارد به ادعای صنف تیرچه سازان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از تسنیم، چندی پیش دبیر انجمن صنفی کارفرمایی تیرچه سازان استان تهران گفته بود: به تازگی اداره استاندارد بدون حضور کارشناسان مربوطه نسبت به برگزاری جلسه اصلاحیه آیین نامه تیرچه اقدام کرده و با حذف بند مهمی از این آیین نامه، تعدادی از آزمایشات مهم محصول نهایی را حذف کرده است.

    داوود سعادت در این باره افزود: برخی مونتاژ کنندگان ماشین‌آلات صنعتی تیرچه به بهانه صنعتی سازی اقدام به واردات تجهیزات غیر استاندارد کرده‌اند، و عده‌ای به دنبال آن هستند که با تغییر آیین‌نامه‌های سازمان ملی استاندارد محصولات این دستگاه‌ها را به جامعه تحمیل کنند و پیامد این  تغییرات چیزی جز انحصار برای عده کمی از تولیدکنندگان، تأمین منافع مونتاژ کنندگان دستگاه‌های غیر استاندارد و ورشکستگی واحد‌های تولیدی نیست.

    این در حالی است که مدیرکل پیشین دفتر نظارت سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه بعید است که اداره استاندارد چنین اقدامی را انجام داده باشد، گفت: بازنگری اصلاحیه ها که منجر به تولید محصول غیراستاندارد شود تخلف بوده و قابل پیگیرد حقوقی است.

    بلغاری با تاکید بر این‌که برگزاری جلسه اصلاحیه بدون حضور کارشناسان مربوطه تخلف بوده و باید درخواست برگزاری بازنگری صادر شود، تصریح کرد: مطابق قانون تولید تیرچه باید به سمت صنعتی سازی سوق داده شود.

    وی با ابراز تردید در خصوص ادعای دبیر انجمن صنف تیرچه، افزود: بعید است که اداره استاندارد چنین اقدامی انجام دهد اما اگر این ادعا واقعی باشد،این امر تخلف است و صنف مربوطه می بایست ازسازمان استاندارد درخواست بازنگری برگزاری جلسه اصلاحیه را داشته باشد  و اداره استاندارد نیز موظف است که نسبت به برگزاری این جلسه با حضور کارشناسان اقدام کند.

    وی با تاکید بر این‌که استاندارد ملی معمولا نظرات همه ذینفعان را تامین می کند، یادآور شد: روی کالایی که مشمول مقررات استاندارد اجباری می شود عملیات کنترل کیفی استاندارد (روی محصول نهایی) لحاظ خواهد شد و محصول نهایی که به دست مصرف کننده می رسد باید از استانداردهای لازم برخوردار باشد. 

    وی یادآور شد: پیشنهادات بازنگری استاندارد در کمیته فنی بررسی می شود  بعد از صحه گذاری به کمیته ملی می رود و  سپس  اگر تایید  شد به عنوان استاندارد  جدید  منتشر می  شود.

    بلغاری پیش‌تر نیز گفته بود: استانداردهای ملی باید تامین‏ کننده نیازهای فرهنگی و اجتماعی بوده و با آخرین دستاوردهای تکنولوژی مطابقت داشته باشند ونیازهای بخش‏های مختلف جامعه از راه‏‌های گوناگون به سازمان پیشنهاد شده و با تشکیل کارگروه‏ هایی متشکل از ذی‌نفعان و کارشناسان نسبت به تدوین استانداردهای ملی اقدام می‌‏کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو