مدیران خودروعصر اعتبار

مناسب سازی معابر جزو بخش های اصلی ساخت و ساز باشد

عصر ساختمان:یک روشندل کردستانی که پژوهشگر مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی کردستان نیز هست از دستگاه های مرتبط با حوزه ساخت و ساز خواست مناسب سازی معابر برای تسهیل رفت و آمد معلولان را جزو بخش های اصلی حوزه ساخت و ساز قرار دهند.

مناسب سازی معابر جزو بخش های اصلی ساخت و ساز باشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایرنا عبدالباقی روشنی روز چهارشنبه در نشست خبری مدیرکل بهزیستی کردستان به مناسبت هفته سلامت در سنندج، نبود معابر مناسب برای رفت و آمد معلولان را جزو دغدغه های اصلی جامعه معلولان کردستان دانست و افزود: معابر موجود استان کردستان به هیچ وجه مناسب رفت و آمد معلولان نیست.
    او با انتقاد از اینکه معولان در برنامه ریزی مسوولان و دست اندرکاران حوزه ساخت و ساز جایگاهی ندارند گفت: ایجاد یک رمپ دسترسی در یک ساختمان مگر چقدر هزینه دارد که متولیان از انجام آن ناتوان هستند.
    او با بیان یانکه هزینه های زیادی برای ایجاد ساختمان و معابر می شود اما در طراحی و نقشه کشی این اماکن معلولان نادیده گرفته می شوند گفت: توجه به معلولان به عنوان یک امر اجتماعی باید در دستور کار همه افراد جامعه به خصوص متولیان و مسئولان امر قرار گیرد.
    او با اشاره به اینکه همه دستگاه های دولتی و خصوصی در بحث مناسب سازی معابر به بهزیستی توجه دارند گفت: بهزیستی در این بخش تنها هماهنگ کننده است و ما از دستگاه های مرتبط انتظار کمک داریم.
    او خواستار برگزاری جلسات کمیته مناسب سازی معابر شد و گفت: این جلسات برای یادآوری به مسوولان و متولیان امر بسیار سازنده و مفید است.
    بر اساس آمار اعلامی از سوی مسوولان بهزیستی کردستان تاکنون 45 هزار معلول در استان کردستان شناسایی شده است.
    کارشناس پژوهش مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی کردستان در ادامه به تشریح فعالیت های این مرکز پرداخت و گفت: پیشگیری های سطح دوم و مداخله در قالب مشاوره و آموزش از جمله ماموریت های این مرکز است که از طریق تیم های تخصصی شامل روانشانس، مددکار و روانپزشک به متقاضیان ارائه می شود.
    روشنی به چهار تیم ثابت و سیار فعال در این مرکز اشاره کرد و افزود: این تیم ها در زمینه کودک آزاری، همسر آزاری، طلاق، خودکشی و سالمند آزاری مشاوره و مداخله می کنند.
    وی اظهار کرد: 34درصد از افرادی که برای طلاق به مرکز اورژانس اجتماعی مراجعه می کنند منصرف می شوند و این نشان دهنده تاثیرگذاری مشاوره و مداخله این مرکز است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو