مدیران خودروعصر اعتبار

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دشت‌های تهران و فلات مرکزی درگیر بحران فرونشست

عصر ساختمان- نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تنها راه کار مدیریت بحران فرونشست زمین، کاهش استفاده از آب های زیرزمینی و مدیریت این منابع آبی است، در غیر این صورت در آینده ای نزدیک، حجم فرونشست افزایش بیشتری خواهد داشت.

دشت‌های تهران و فلات مرکزی درگیر بحران فرونشست
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از خانه ملت، سیدابوالفضل موسوی بیوکی با اشاره به افزایش تدریجی آمارهای فرونشست زمین در مناطق مختلف کشور، گفت: فرونشست زمین عوامل مختلفی دارد که مهم ترین علت بروز این مسئله، تشدید خشکسالی در کشور و کاهش آب های جاری و افزایش استفاده از آب های زیرزمینی است.
    سیدابوالفضل موسوی بیوکی

    تخلیه آب های مولکولی میان دانه ای خاک بر اثر افزایش مصرف آب های زیرمینی

    نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروز میزان استفاده از آب های زیرزمینی بسیار افزایش یافته و این مسئله موجب پایین آمدن سطح این منابع آبی شده است که در نهایت آب های مولکولی میان دانه ای خاک تخلیه شده و خاک نشست می کند.

    حوادث اخیر تهران فرونشست زمین نیست

    وی گفت: البته برخی حوادث اخیر در شهرها مانند مناطق مرکزی شهر تهران به علت نشست زمین بر اثر کاهش آب های زیرزمینی نیست، بلکه این فرونشست ها نقطه ای بوده و عوامل دیگری دارد.

    امروز مهم ترین و بدترین نوع فرونشست ها در دشت های کشور در حال رخ دادن است و اثر بروز این حوادث، شکاف های بزرگی  بر روی زمین ایجاد می شود که در برخی نقاط می تواند بسیار خطرناک باشد، به این صورت که اگر این نوع فرونشست در منطقه پالایشگاه رخ دهد، میتواند خسارات فراوانی را ایجاد کند

    موسوی بیوکی ادامه داد: امروز مهم ترین و بدترین نوع فرونشست ها در دشت های کشور در حال رخ دادن است و بر اثر بروز این حوادث، شکاف های بزرگی  بر روی زمین ایجاد می شود که در برخی نقاط می تواند بسیار خطرناک باشد، به این صورت که اگر این نوع فرونشست در منطقه پالایشگاه یا دکل های فشار قوی برق رخ دهد، میتواند خسارات فراوانی را ایجاد کند.

    دشت های استان تهران و فلات مرکزی درگیر بحران فرونشست هستند

    این نماینده مردم در مجلس دهم با اعلام اینکه دشت های استان تهران و فلات مرکزی در شرایط کنونی درگیر بحران فرونشست هستند، گفت: فرونشست پدیده ای است که اگر رخ دهد، هیچ راه جبرانی برای آن نیست، از این رو بهترین راه پیشگیری از بروز حادثه است.

    سالانه حدود 30 سانتی متر فرونشست زمین در برخی مناطق رخ می دهد

    وی تصریح کرد: بر اساس آمارها سالانه حدود 30 سانتی متر فرونشست زمین در برخی مناطق رخ می دهد که این آمارها بسیار زیاد و نگران کننده است.

    کاهش استفاده از آب های زیرزمینی تنها راه کار مدیریت بحران فرونشست زمین

    نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: تنها راه کار مدیریت بحران فرونشست زمین، کاهش استفاده از آب های زیرزمینی و مدیریت این منابع آبی است، در غیر این صورت در آینده ای نزدیک، حجم فرونشست افزایش بیشتری خواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار