مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس کمیته محیط زیست:

کاربری‌های غیرساخت و ساز در باغات به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر است

عصر ساختمان- رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: مالکان باغات پنج هزار متر و بیشتر به سمت ساخت و ساز مسکونی می‌روند اما واحدهایی که ساخته می‌شوند، واحدهای لوکس و اشرافی بوده که بهره‌ای برای عموم شهروندان ندارند. از سوی دیگر، ریسک تخریب باغ در ساخت وساز مسکونی بسیار بیشتر است.

کاربری‌های غیرساخت و ساز در باغات به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایلنا، سید آرش حسینی میلانی پیش از ظهر امروز در یکصد و بیست و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در مخالفت با پیشنهاد اعطای مجوز کاربری ساخت و ساز مسکونی در باغات پنج هزار متر مربع و بالاتر در جریان بررسی لایحه جایگزین مصوبه برج باغ گفت: نکته کلیدی که شهرداری در لایحه جایگزین برج‌باغ ارائه داده، مجوز به کاربری‌هایی است که سازگار با طبیعت باغ هستند اما این کاربری‌ها در باغات 5000 متر مربع و بیشتر از نظر اقتصادی قادر به رقابت با ساخت و ساز مسکونی نیستند.

    وی ادامه داد: ما بررسی را به کمک مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهری انجام دادیم و دو کاربری مهم را که در اقتصادشهری مطرح است - یعنی باغ تالار و سرای سالمندان - را از نظر مالی با گزینه ساخت و ساز مسکونی مقایسه کردیم.

    این عضو شورای شهر تهران در تشریح نتایج این بررسی اظهار داشت: نرخ بازده داخلی (IRR) این دو گزینه (باغ‌تالار و سرای سالمندان) 40 درصد پایین‌تر از ساخت و ساز مسکونی است اما هر سه گزینه، اقتصادی محسوب می‌شوند.

    حسینی میلانی با بیان اینکه ما در شرایط نابرابری در مقایسه با اقتصاد ساخت و ساز قرار داریم، تصریح کرد:با توجه به این حاشیه سود، مالکان باغات پنج هزار متر و بیشتر به سمت ساخت و ساز مسکونی می‌روند اما واحدهایی که ساخته می‌شوند، واحدهای لوکس و اشرافی بوده که بهره‌ای برای عموم شهروندان ندارند. از سوی دیگر، ریسک تخریب باغ در ساخت وساز مسکونی بسیار بیشتر است.

    وی افزود: دو کاربری دیگر، جنبه‌های استفاده عمومی‌تر را برای مردم دارند که این موضوع به عدالت اجتماعی نزدیک‌تر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار