مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار طالقان:

طالقان منطقه ویژه گردشگری است اما امکان ساخت وساز ندارد

عصر ساختمان- فرماندار طالقان گفت: مصوبه شورای عالی امنیت ملی برای حفاظت از سلامت آب سد که هر نوع ساخت و ساز خارج از بافت شهر و روستا را ممنوع کرده مشکلاتی را برای ایجاد اشتغال در این منطقه ایجاد کرده است.

طالقان منطقه ویژه گردشگری است اما امکان ساخت وساز ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، جواد صادقلو فرماندار طالقان در بازدید خبرنگاران از طرح‌های اشتغال روستایی در استان البرز به مشکلات طالقان در زمینه استفاده از تسهیلات اشتغالزایی صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: علیرغم تمامی مشکلات توانسته‌ایم 7 میلیارد تومان تسهیلات این منبع را در بخش اشتغالزایی جذب کنیم.

    وی ادامه داد: به دلیل وجود سد در طالقان مصوبه شورای عالی امنیت ملی هر گونه ساخت و ساز خارج از بافت روستا و شهر در این منطقه را برای حفظ سلامت آب سد ممنوع کرده است.

    صادقلو ادامه داد:‌ این مصوبه در بندهای متعددی به نفع مردم بوده اما در بند ساخت و ساز مشکل‌ساز شده است. همچنان که 92 درصد زمین‌های منطقه جزو منابع ملی و تنها 8 درصد جزو منابع خصوصی است و 90 درصد از منابع خصوصی نیز در حریم رودخانه واقع شده و غیرقابل استفاده است.

    وی افزود: بر اساس این مصوبه همچنین گرمی از پسماند نباید در طالقان دفن شود که این موضوع هزینه‌های گزاف پسماند را به شهر تحمیل کرده است.

    به گفته فرماندار طالقان 20 هزار اراضی کشاورزی در منطقه وجود دارد که به دلیل عدم امکان استفاده از کود شیمیایی هزینه زیادی بابت کشاورزی بیولوژیک به کشاورز تحمیل می‌کند و بنابراین رها شده‌اند.

    صادقلو ادامه داد:‌ از سوی دیگر در حالی که ظرفیت پرورش 2 هزار تن ماهی در منطقه وجود دارد به دلیل نبود امکان ساخت و ساز و منابع قابل استفاده تنها 150 تن تولید می‌شود.

    به گفته وی تمامی این مشکلات در حالی است که چندی پیش طالقان به عنوان منطقه ویژه گردشگری تعیین شده اما در عمل مصوبه بالادستی شورای عالی امنیت ملی امکان توسعه ساخت و ساز برای رونق گردشگری در این منطقه را فراهم نمی‌کند.

    فرماندار طالقان گفت:شهر طالقان 3 هزار نفر و روستاهای آن 14 هزار نفر جمعیت دارد که البته در طول تابستان به صد هزار نفر خدمت رسانی می‌کنیم و مشکلاتی که مصوبه شورای عالی امنیت ملی ایجاد کرده باعث شده نتوانیم برای جوانان و کارجویان در این منطقه به تعداد کافی اشتغال ایجاد کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی