مدیران خودروعصر اعتبار

سخنگوی شورای:

ماجرای ساختمان ۷ طبقه در حیاط خانه معمار

عصر ساختمان- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شاهد انحراف جدی از مصوبه شورای شهر تهران هستیم و در حیاط خانه استاد لرزاده یک ساختمان درمانی ۷ طبقه ساخته شده است.

ماجرای ساختمان ۷ طبقه در حیاط خانه معمار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، علی اعطا سخنگوی شورای شهر تهران در نشست خبری در خصوص روز معمار گفت: من روز معمار و روز بزرگداشت شیخ بهایی را تبریک می گویم و چند نکته اولا درباره خانه لرزاده می گویم شاید کمتر آشنایی با استاد لرزاده وجود داشته باشد.

    وی افزود: یک بار سال 83 به این خانه آمدم و تا آن زمان تنها یک بار ایشان را دیده بودم آن هم در دانشکده هنرهای زیبا و بعد زمانی که به این خانه آمدم استاد لرزاده فوت کرده بودند.

    اعطا ادامه داد: استاد لرزاده شاید برای اینکه بهتر بدانیم و بشناسیمشان باید بگوییم که ایشان در زمینه طراحی مساجد یکی از افراد برجسته بوده اند و گفته می شود که ایشان هنرمندی خاصی در رابطه با چرخش فضا رو به قبله داشته است.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت مسجد امام سجاد در خیابان جمهوری هم از همین نوع بوده است. در آرامگاه فردوسی هم ایشان در زمان اجرا نقش آفرینی داشته اند چون مهارت کاملی داشته است.
    وی در خصوص مصوبه شورای اسلامی شهر تهران برای تبدیل خانه استاد لرزاده به خانه معمار گفت: در مصوبه شورا آمده است که اینجا خانه معمار باشد اما به هر حال ما چالش هایی داریم.

    اعطا افزود: شما هیچ جایی نمی‌بینید که در حیاط یک خانه ثبت شده در فهرست میراث فرهنگی یک ساختمان 7 طبقه ساخته شود.

    وی گفت: در ثانی قرار بوده است این ساختمان یک بنای دو طبقه باشد برای پشتیبانی از خانه معمار اما تبدیل به یک ساختمان 7 طبقه شده است.

    وی افزود: ما یک انحراف جدی در مصوبه شورای شهر را شاهد هستیم و به این ترتیب باید فکری برای این کار شود و ببینیم چه ترتیبی باید اتخاذ شود.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در همایش تهران چهار دهه معماری مقرر شد ما در شهر تهران یک موزه معماری داشته باشیم و در حال حاضر هم در حال تدوین طرح هستیم.

    وی ادامه داد: اگر به جمع بندی برسیم که این مکان برای خانه معمار مناسب نیست آن فضایی که برای موزه معماری تهران ایجاد می شود بشود موزه معماری و خانه معمار. این خانه فقط بشود موزه خانه استاد لرزاده.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو