مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور:

تمام اسناد باید به سند‌های جدید تبدیل شوند

عصر ساختمان- رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور با تأکید بر اینکه عمده مفاسد در حیاط خلوت‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: توسعه این سازمان به کاهش دعاوی، جرائم و شفاف سازی امور می‌انجامد.

تمام اسناد باید به سند‌های جدید تبدیل شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرساختمان» به نقل از فارس، احمد تویسرکانی رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به بیان برخی از وظایف و اقدامات این سازمان در سال گذشته پرداخت.

    وی با بیان اینکه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور زیرمجموعه قوه قضائیه است وظیفه ثبت مالکیت‌ها، شرکت‌ها، وقایع ازدواج و طلاق و مالکیت‌های معنوی را برعهده دارد، گفت: ثبت اموال امروزه تأثیرات زیادی در کاهش دعاوی داشته است.

    رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به سال «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» گفت: این انتخاب عالمانه و کارشناسانه تأکید می‌کند که ما در حوزه اداری نیاز به افزایش بهره‌وری داریم. بنابراین باید هم کار خوب بکنیم و هم خوب کار کنیم و فراموش نکنیم اقداماتمان باید در معرض مردم باشد.

    وی با تأکید بر اینکه عمده مفاسد در حیاط خلوت‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: ما در سازمان خود سابقه صدها میلیون از معاملات مردم را داریم و در راه برون‌رفت از شیوه سنتی به الکترونیکی کردن این سوابق پرداخته‌ایم.

    تویسرکانی با بیان اینکه در سال 94 میزان 72 میلیون و 600 هزار خدمت از سوی سازمان اسناد و املاک کشور به مردم ارائه شده است، گفت: ما در سال‌های گذشته توانسته‌ایم اقدامات تحولی انجام دهیم و میلیون‌ها مراجعه حضور را حذف کرده و در پی آن ده‌ها میلیون اوراق نیز حذف شد.

    رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور ادامه داد: در زمینه دقت و سرعت در ارائه خدمات در حال پیشرفت هستیم تا سلامت اداری به ظهور و بروز برسد.

    وی به تبدیل اسناد مالکیت دفترچه‌ای به سندهای جدید اشاره کرد و گفت: در این زمینه شاهد همکاری مردم بودیم و توانستیم در دو سال گذشته 13 میلیون سند جدید تحویل دهیم البته در سنوات آتی نیز باید تمامی اسناد مالکیت به سندهای جدید تبدیل شود.

    تویسرکانی به بانک عظیم آرشیو اسناد و سوابق فعالیت‌های معاملاتی مردم در این سازمان اشاره کرد و گفت: شکل‌گیری این بانک موجب شده تا مردمی که نیاز به دسترسی به اطلاعات دارند بتوانند به راحتی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

    رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: امروزه به علت الکترونیکی شدن خدمات رفت‌وآمدها کاهش یافته اما صفر نشده است و در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که با کاغذ عجین شده بود توانستیم تا جای ممکن کاغذبازی را حذف کرده و به صورت الکترونیک کارها را پیش ببریم.

    وی توسعه سریع خدمات این سازمان را نیازمند کمک مجلس و دولت دانست و گفت: مقام معظم رهبری در برنامه ششم تأکید کردند که ثبت رسمی ارتقا و توسعه یابد که این امر منجر به کاهش دعاوی، جرایم و شفاف‌سازی امور می‌شود.

    تویسرکانی یادآور شد: فراموش نکنیم بخش عظیمی از پرونده‌های وارد شده به دستگاه قضا مربوط به دعاوی ناشی از معاملات عادی است و اگر سازمان اسناد توسعه یابد این مشکلات نیز حل می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو