مدیران خودروعصر اعتبار

تصفیه خانه ششم آب تهران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران با اشاره به اینکه ساخت تصفیه‌خانه ششم تهران تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد، گفت: تصفیه‌خانه ششم تهران بزرگترین تصفیه‌ خانه آب کشور است که قادر به تأمین آب بیش از ۵.۳ میلیون نفر خواهد بود.

تصفیه خانه ششم آب تهران تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از فارس، سیدحسن رضوی در جریان بازدید از سایت تصفیه‌خانه ششم آب تهران که با حضور اعضا و نمایندگان شورای شهر تهران همراه بود، گفت: با تأمین اعتبارات و تخصیص کافی، اعتبار مورد نیاز پروژه تصفیه‌خانه ششم آب تهران روند تکمیلی خود را با سرعت بیشتری در پی خواهد گرفت، بنابراین این تصفیه‌خانه بزرگترین تصفیه‌خانه آب کشور شمرده می‌شود که با ظرفیت کل 15 مترمکعب بر ثانیه قادر به تأمین آب جمعیتی بیش از 5.3 میلیون نفر است.

    رضوی ادامه داد: امیدوار هستیم با همکاری شورای شهر تهران و مجلس و تخصیص کافی اعتبار مورد نیاز این طرح، پروژه ساخت تصفیه‌خانه ششم تهران تا پایان سال جاری تکمیل و آماده بهره‌برداری شود. همچنین در این بازدید که 12 تن از اعضا و نمایندگان شورای شهر در آن حضور داشتند، فرید ظهیری مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 3 تهران با اشاره به اینکه قیمت آب تمام شده در تهران نسبت به مبالغی که از مصرف‌کنندگان دریافت می‌شود بسیار زیاد است، گفت: مشترکان منطقه 22 تهران تنها نیمی از هزینه صرف شده تأمین آب را به آبفا می‌پردازند.

    وی ادامه داد: مساحت کل تحت پوشش شرکت آبفای منطقه 3 تهران 17 هزار و 300 کیلومتر و جمعیت آن در حال حاضر یک میلیون و 900 هزار نفر است که مشترکین فعال در سطح محدوده تحت پوشش این شرکت 138 هزار و طول شبکه توزیع نیز یک‌هزار و 580 کیلومتر است.

    ظهیری ادامه داد: مساحت منطقه 22 به تنهایی 8 هزار و 600 هکتار است  و جمیت آن 240 هزار نفر است که تا افق طرح در سال 1415 این جمعیت به 675 هزار نفر خواهد رسید که تأمین آب آن به میزان 7.1 مترمکعب بر ثانیه از تصفیه‌خانه ششم و 1/1 مترمکعب بر ثانیه نیز از منابع زیرزمینی فراهم می‌شود.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 3 تهران در ادامه با مقایسه اینکه جمعیت 235 هزار نفری ساکن منطقه 22 در سال 97 با نیاز آبی متوسط روزانه 707 لیتر بر ثانیه 211 لیتر بر ثانیه کسری دارد، ادامه داد:‌پیش‌بینی می‌شود با افزایش نزدیک به دو برابر جمعیت در سال 1400 میزان کسری منابع آب به 465 لیتر بر ثانیه و در سال 1415 با جمعیتی بالغ بر 675 هزار نفر رشد و 1614 لیتر بر ثانیه با کسری آب برای توزیع روبه‌رو شود.

    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب منطقه 3 تهران همچنین از تعیین 250 لیتر بر ثانیه  آب مازاد بر منابع موجود،‌ انتقال منابع جدید به محدوده‌های مرکزی و غربی منطقه اصلاح و بازسازی شبکه، اجرای 1.2 کیلومتر خط 500 میلیمتری و رفع انفصال خروجی تصفیه‌خانه ششم جهت انتقال 50 لیتر بر ثانیه به مخزن باقری یک در منطقه 22 خبر داد.

    ظهیری همچنین اجرای خط 500 میلیمتری خیابان هوانیروز اتصال به خط 2 هزار طرح کمربندی جهت انتقال 200 لیتر بر ثانیه به مخزن امیرکبیر، جداسازی خطوط آب چاه‌ها از شبکه و انتقال آن به مخازن ذخیره بالادست، اجرای 16 کیلومتر خطوط انتقال و شبکه توزیع، اصلاح شبکه موجود، پهنه‌بندی محدوده‌های آبرسانی و نصب 32 دستگاه فشارشکن و ایجاد زون‌های فشاری جدید را نیز از طرح‌های اضطراری مؤثر برای تأمین نیاز آبی غرب تهران در سال 98 با توجه نحوه بارگذاری جمعیت خواند.

    وی همچنین با اشاره به اینکه بحث سازه‌های تصفیه‌خانه ششم به اتمام رسیده است و نیازمند فراهم شدن تجهیزات آن با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان تهران هستیم، اظهار داشت:‌ هم‌اکنون در حال حاضر یک تصفیه‌خانه موقت در منطقه 22 ایجاد شده است تا بخشی از نیاز این منطقه حل شود.

    همچنین شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران در این بازدید با بیان اینکه تهرانی‌ها با مصرف 80 لیتر بیشتر از میزان استاندارد، یکی از مسرف‌ترین شهروندان محسوب می‌شوند، درباره تمهیدات شرکت آب و فاضلاب در رابطه با این هدرروی سؤالاتی داشت.

    ظهیری در پاسخ به این سؤال امانی عضو شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی در دو حوزه مدیریت تقاضا و مدیریت مصرف از سابقه طولانی در سطح شهر تهران برخوردار است و رعایت الگوی مصرف تأکید کرد و گفت: علاوه بر آموزش و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در بین اقشار مختلف با رایزنی و مشارکت مؤثری که بین آبفا و شهرداری به وجود آمده، موفق شدیم در مساجد، سراهای محله، مجتمع‌ها و مکان‌های پرتردد به اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی بپردازیم.

    در ادامه مراسم، چهار تن از اعضای شورای شهر تهران و 8 نماینده این شورا از اجرای عملیات ساخت مخازن 17 هزار مترمکعبی شمال همت، 15 هزار مترمکعبی تهران - شمال، 5 هزار مترمکعبی آزادراه تهران - شمال و انتقال 1100 و 1200 میلیمتری فولادی بازدید کردند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار