مدیران خودروعصر اعتبار

معاون بازسازی و مقاوم‎سازی مسکن روستایی خبر داد

احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور

۴۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم شده‎اند

عصر ساختمان:معاون بازسازی و مقاوم‎سازی مسکن روستایی از برنامه‎ریزی برای احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور خبر داد و گفت: ۴۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم شده‎اند.

احداث سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی در کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، عزیزالله مهدیان ظهر امروز در جلسه بررسی روند مسکن روستایی در نهاوند با بیان اینکه خدمات ارزشمند بنیاد مسکن موجب شده مهاجرت روستاییان به شهر کاهش یابد، اظهار کرد: امروزه بنیاد مسکن افتخار می‌کند که توانسته امید زندگی در روستاها به عنوان مولد تولید و خدمت به جامعه را زنده کند.

    وی با اشاره به انجام بهسازی، اجرای طرح هادی و طرح بهسازی مسکن روستایی توسط بنیاد مسکن افزود: در 100 روستاهای بالای 20 خانوار و کمتر از آن در کشور، عملیات طرح هادی و بهسازی مساکن روستایی در حال انجام است.

    معاون بازسازی و مقاوم‎سازی مسکن روستایی با بیان اینکه در کشور بیش از 5 میلیون و 300 هزار واحد مسکونی داریم، افزود: در این روستاها بیش از 5 میلیون و 900 هزار خانوار ساکن هستند.

    وی ادامه داد: برای اسکان روستاییان 600 هزار واحد مسکونی کم داریم که باید برای رفع این کمبود برنامه‎ریزی عاجل شود تا از این طریق مهاجرت روستاییان به شهرها کاهش یابد.

    مهدیان با اشاره به اینکه قبل از 10 سال گذشته 85 درصد واحدهای روستایی در کشور فرسوده و غیر مقاوم بودند، افزود: با تلاش این نهاد این درصد از 15 درصد به 40 درصد رسیده است.

    وی با بیان اینکه هم اکنون 40 درصد از واحدهای مسکونی در روستاهای کشور مقاوم و ایمن هستند، اظهار کرد: تا چشم‎انداز افق 1405 این میزان را به 75 درصد خواهیم رساند.

    معاون بازسازی و مقاوم‎سازی مسکن روستایی از پرداخت 13 هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات بانکی با کارمزد پایین به صورت قرض‎الحسنه به متقاضیان احداث واحدهای مسکونی مقاوم روستایی در کشور خبر داد.

    این مسؤول گفت: همکاری بانک‎ها در این زمینه توانسته ما را در رسیدن به اهدافمان یاری کند زیرا به هر میزان که بانک‎ها با مردم در پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت مسکن روستایی همکاری کنند به همان اندازه در ایجاد مسکن روستای موفق شده‎ایم.

    مهدیان از برنامه‎ریزی برای احداث سالانه 200 هزار واحد مسکونی روستایی در کشور خبر داد و گفت: مردم باید در بازپرداخت تسهیلات اخذ شده توسط بانک‎های مساعدت کنند.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان نیز در این مراسم از پرداخت بیش از 856 میلیارد تومان تسهیلات مقاوم‎سازی در بخش روستایی خبر داد و گفت: در بیش از 477 روستای استان عملیات بهسازی روستایی در فاز اول به اتمام رسیده است.

    حسن ظفری افزود: از 97 هزار مورد سهمیه مقاوم‎سازی مسکن روستایی همدان، تاکنون بیش از 68 هزار واحد موفق به دریافت پایان کار شده‎اند.

    در این مراسم قرار شد مبلغ 550 میلیون تومان تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض به ساکنان روستای چولک اصلی که از حوادث سیل امسال دچار آسیب شده بودند، پرداخت شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو