مدیران خودروعصر اعتبار

۳۱۸ واحد مسکن مهر شاهرود تکمیل می‌شود

عصر ساختمان- امیر عمیدی شنبه در نشستی با خبرنگاران افزود: ۲ هزار و ۵۱۵ واحد مسکن مهر در سطح شهرستان وجود دارد که ۹۰۰ واحد آن دارای متقاضی و یکهزار و ۶۱۵ واحد فاقد متقاضی است.

۳۱۸ واحد مسکن مهر شاهرود تکمیل می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از جماران، وی تصریح کرد: پس از تفکیک ادارات کل شرق و غرب استان، 2 هزار و 115 واحد آپارتمانی مسکن مهر نیمه‌تمام به این اداره واگذار شد که از سال 89 ساخت آن ها متوقف شده و مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرد.
    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان افزود:  یکی از مشکلات مسکن مهر، نصب آسانسور بود که هم‌اکنون 30 دستگاه آن خریداری و در انبار اداره کل موجود است و برای نصب منتظر عقد قرارداد هستیم.

    عمیدی به تخصیص 30 میلیارد ریال اعتبار برای نصب آسانسورهای مسکن مهر شاهرود اشاره کرد و ادامه داد: تعداد 50 دستگاه موتور، کابین و گیربکس و تجهیزات آسانسور خریداری شده و در محل انبار این اداره دپو شده است.

    وی با بیان اینکه  مردم نیز باید سهم خود را پرداخت کنند یادآورشد:  دستور قضائی خلع ید تعدادی از پیمانکارانی که توان ادامه کار را ندارند انجام شده و پیمانکار جدید با آورده متقاضیان و حساب پیمانکاران قبل فعالیت را از سر گرفته و تا پایان سال 98 همه واحدهای مسکن مهر تحویل داده می شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد: قطعه سوم طرح شاهرود- آزادشهر به طول 9 کیلومتر در دست‌ساخت است.

    عمیدی تصریح کرد: گام های اول و دوم این محور سالیان قبل به بهره‌برداری رسید و برای مرحله چهارم به طول 9 کیلومتر نیز مناقصه‌ای با 250 میلیاردریال اعتبار در دست انجام است.

    وی با اشاره به محور میامی-جاجرم، خاطرنشان کرد: 93کیلومتر این مسیر در حوزه استحفاظی این اداره کل قرار دارد که 20کیلومتر آن به‌صورت بزرگراه در دست اقدام است و قرارداد آن با شرکت توسعه و زیرساخت به مبلغ 830 میلیارد ریال به‌ صورت مشترک با خراسان شمالی بسته‌ شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان گفت:  محور عباس‌آباد -کاهک میامی از سال 91 به‌عنوان طرح مهر ماندگار با 30کیلومتر طول و 85درصد پیشرفت فیزیکی ناتمام مانده که با تأمین قیر و تخصیص اعتبار مناسب تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

    عمیدی با اشاره به آسفالت محور شاهرود- آزادشهر از محل طرحهای ساخت و توسعه زیربناهای کشور افزود: این محور یکی از راه‌های ترانزیتی و شریانی استان سمنان به شمار می‌رود که در کریدور جنوب به شمال قرار دارد و معلمان را به آزادشهر و مرز اینچه‌برون متصل می‌کند.

    وی افزود: این محور با طول 53 کیلومتر از سالیان گذشته در سه گام تعریف شده که یک مرحله آن به بهره‌برداری رسیده وعملیات زیرسازی 9 کیلومتر نیز انجام و روکش آسفالت آغاز شده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان تقاطع پر حادثه مجن را یکی از دغدغه‌های موجود در حوزه راه‌های شمال شاهرود عنوان کرد و افزود:  از سال 93تا 96 حدود 10 نفر در این نقطه جان باختند.

    عمیدی گفت:  در این راستا  با سازمان جنگل ها و مراتع کشور نیز رایزنی لازم صورت گرفت تا برای سه راهی مجن با قطع کمترین درخت، تقاطع غیر هم سطح ساخته شود.

    وی به سه راهی تاش به عنوان یکی از پر تصادف‌ترین حوزه‌های جاده‌ای استان سمنان، اشاره کرد و  افزود:  برای رفع این نقطه قراردادی با اعتبار19 میلیارد ریال بسته شده که 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ادامه داد:  بزرگراه شاهرود – بسطام تحویل شهرداری شده است اما با توجه به اینکه هزینه آن از عهده شهرداری خارج است 220 میلیاردریال توسط شرکت توسعه و زیر ساخت برای این محور اختصاص خواهد یافت.

    عمیدی با اشاره به طرح راهسازی شاهرود - سبزوار در کریدور تهران-مشهد و حد فاصل عباس آباد تا کاهک گفت: این طرح در گام دوم شامل خاکبرداری، خاک‌ریزی، زیرسازی، آسفالت توپکا، آسفالت بیندر و ابنیه فنی با اعتبار 150میلیارد ریال  از مهرماه 91 درحال ساخت است.

    وی خاطرنشان کرد:  طرح مذکور در قالب  توسعه راه های کویری و با هدف کاهش تصادفات و رفع نقاط حادثه خیز محور شاهرود-سبزوار و بهبود استانداردهای محور تهران- مشهد در دست احداث است.

    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان طول محور مذکور را 16 کیلومتر و عرض آن را 11 متر عنوان کرد و افزود: این طرح دارای 2 بخش است که با هدف کاهش تصادفات و بهبود مسیر تهران - مشهد احداث می‌شود.

    عمیدی با بیان اینکه محور مواصلاتی میامی به کالپوش در اثر تردد خودروهای سنگین خسارت فراوانی دیده ادامه داد: این راه مسیر ارتباطی استان سمنان به استان‌های خراسان شمالی و گلستان بوده و بهسازی آن ضروری است.

    مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با اشاره به محور میامی به جیلان گفت: به دلیل وجود میزان بالای رفت و آمد در این محورها بازسازی و بهسازی آنها یکی از نیازهای اساسی مردم است.

    به گزارش ایرنا، گستره جاده های استان سمنان به اندازه جاده های 6 استان کشور است، این استان با 97 هزار و 491 کیلومتر مربع به لحاظ وسعت رتبه ششم کشوری را دارد و در هر 60 دقیقه حدود 300 تا 400 وسیله نقلیه از محورهای استان عبور می کنند و در زمان اوج سفرها به طور متوسط بیش از یکهزار و 200 خودرو د هر ساعت از محورهای استان سمنان عبور می کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو