مدیران خودروعصر اعتبار

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری سمنان:

پای سرمایه‌گذار خصوصی به خانه‌های تاریخی رجبی و طاهری باز شد

عصر ساختمان:مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: خانه‌های تاریخی رجبی(کلانتر) و طاهری سمنان به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

پای سرمایه‌گذار خصوصی به خانه‌های تاریخی رجبی و طاهری باز شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان، حسین خواجه‌بیدختی افزود: خانه‌های تاریخی رجبی (کلانتر) و طاهری سمنان در مراسمی با حضور نمایندگان صندوق احیا و بهره‌برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی و اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان واگذار شد.

    وی هدف از واگذاری این خانه‌های تاریخی را مرمت، ساماندهی، باز زنده‌سازی و احیای بناها به‌عنوان اقامتگاه سنتی و مجموعه پذیرایی و خدماتی سنتی عنوان کرد و گفت: پس از تصویب طرح و انجام اقدامات مرمتی، این خانه‌ها زیر نظر ناظران فنی میراث فرهنگی و صندوق احیا در ماه‌های آتی بازگشایی شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

    خواجه‌بیدختی افزود: بناهای خانه رجبی و طاهری سمنان با نشر آگهی در اسفندماه سال گذشته به مزایده گذاشته و پس از بررسی اسناد و مدارک مالی، فنی و اهلیت حرفه‌ای اشخاص متقاضی، برنده تعیین و عقد قرارداد شد.

    وی تأکید کرد: سرمایه‌گذار باید پس از مرمت، ساماندهی و تجهیز، بنا را در کاربری‌های متناسب با کالبد بنای تاریخی مورد بهره‌برداری قرار دهد.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: کاروانسرای شاه‌عباسی دامغان و کاروانسرای میاندشت نیز در هفته‌های آتی پس از عقد قرارداد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار می‌شوند.

    خانه رجبی مربوط به اواسط دوره قاجار است و در قسمت جنوبی سمنان در محله اسفنجان و در نبش میدان ابوذر (پاچنار) واقع شده است؛ این خانه به شماره 1787 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

    خانه طاهری نیز در محله اسفنجان در جنوب غربی شهر سمنان قرار دارد؛ این خانه تاریخی به شماره 3109 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو