مدیران خودروعصر اعتبار

وزیر آموزش و پرورش:

پرونده مدارس آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه بسته شد

عصر ساختمان- وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پرونده ساخت و بازسازی مدارس آسیب‌ دیده در حادثه زلزله کرمانشاه همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بسته شد، گفت: در مجموع ۷۲ مدرسه با ۳۹۰ کلاس درس و ۴۶ هزار مترمربع زیربنا و اعتبار ۱۱۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

پرونده مدارس آسیب‌دیده در زلزله کرمانشاه بسته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا ، «محسن حاجی‌میرزایی» در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران اظهارداشت: در کرمانشاه علاوه بر مدارس تخریب شده، بیش از 2 برابر مدارس تخریبی، مدرسه ساختیم که متوسط سرانه آموزشی با احداث آنها بهتر می شود.

    وی ادامه داد: سال گذشته به دلیل زلزله کرمانشاه و سیلی که در استان‌های خوزستان، لرستان و گلستان واقع شد بسیاری از مدارس آسیب دیدند و یا تخریب شدند که یکی از تلاش‌ها آماده کردن این مدارس برای شروع تحصیلی جدید بود.

    حاجی میرزایی بیان کرد: در استان‌های سیل زده نیز 462 مدرسه نیاز به تعمیر جزئی داشت و 117 مدرسه کاملا تخریب شده بود.

    وی افزود: تمام تعمیرات جزئی انجام شد و تعمیرات اساسی به جز 10 مدرسه به اتمام رسیده است. در مدارس احداثی نیز بیش از نیمی از مدارس که کوچک‌تر بودند، همه آماده شده و در اختیار قرار گرفته و مابقی تا پایان سال انجام می شود.

    وزیر آموزش و پرورش یادآورشد: در این کار بزرگ از خدمات خیرین مدرسه ساز بهره مند شدیم و کمک بزرگی به ما کردند البته همچنان نیازمند کمک‌های آنها هستیم.

    حاجی میرزایی ادامه داد: در تابستان که مدارس تعطیل است و دانش آموزان در تعطیلی به سر می‌برند، نبض آموزش و پرورش همچنان می‌تپد و مسئولان مدارس برای ثبت نام دانش آموزان آماده می‌شوند و کلاس‌های درس را ساماندهی می کنند.

    وی با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که دانش آموزان از تحصیل محروم نشوند، افزود: 98.5 درصد از کسانی که لازم التعلیم هستند تحت آموزش قرار دارند.

    وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: 14 میلیون و 660 هزار دانش آموز در سراسر کشور در 110 هزار مدرسه و 555 هزار کلاس درس با 777 هزار معلم سال تحصیلی جدید را شروع کردند.

    حاجی میرزایی گفت: یکی از کارها در تابستان بررسی مدارس از حیث ایمنی است و ایمن سازی مدارس جزو برنامه هاست و متناسب با اولویت‌ها اقدام می شود.

    وی با بیان اینکه همزمانی شروع سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس اتفاق مبارکی است، افزود: مدافعان ایران و اسلام تنها مبارزان میدان‌های نبرد نبودند بلکه آنها عارفان شب‌ها و شیران روزها، معلمان اخلاق و مربیان تربیت بودند. میدان های نبرد برای آنها وادی مقدسی بود که راه‌های قرب به خدا را جست‌وجو می‌کردند و آنها مدافعان واقعی ایران بودند و الگوهای خوبی برای نظام تعلیم و تربیت هستد. 

    سند تحول بنیادین الگوی مناسب فعالیت‌های آموزش و پرورش 
    عضو کابینه دولت دوازدهم گفت: آموزش و پرورش سند تحول بنیادین دارد که با همکاری آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های سراسر کشور تدوین و در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شده است. 
    وی افزود: این سند الگوی مناسب و نقشه راه مهمی برای فعالیت در آموزش و پرورش است و بنابراین این سند می‌تواند الگویی برای سایر کشورها باشد و نیازی به الگوهای دیگر نیست. 
    حاجی میرزایی ادامه داد: این سند برای اجرا آماده شده است و تمام اولویت ما در وزارت آموزش و پرورش این است که برای اجرای شایسته و استقرار مناسب این سند برنامه ریزی کنیم. 
    وی درباره محورهای اساسی و برنامه‌های خود نیز گفت: انتقال از آموزش به تربیت، انتقال از حافظه محوری به فهم محوری، افزایش مهارت دانش آموزان به منظور زندگی مناسب و موثر و برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان و مشارکت در سازندگی کشور مهمترین موضوعاتی است که در سند تحول بنیادین بر آن تاکید دارم. 
    وزیر آموزش و پرورش افزود: در این سند 6 تحول اساسی در مدیریت مدرسه، ساماندهی نیروی انسانی و معلمان، ساماندهی منابع مالی آموزش و پرورش، ساماندهی سنجش و ارزشیابی تحصیلی و تحول در فضا، تجهیزات و فناوری مورد تاکید قرار دارد. 
    حاجی میرزایی ادامه داد: همواره به تقویت رکن مدرسه توجه داریم زیرا مدرسه خانه دوم دانش آموزان است و خانه مدرسه اول است بنابراین باید بین خانه و مدرسه و مدرسه و جامعه دیوارها برداشته شود و فرزندان تحت تربیت یکسان و هماهنگ قرار گیرند. 
    به گفته وی بسیاری از مشکلات ما ناشی از ضعف مدیریت است و برای تقویت آن نیازمند برنامه‌ریزی در تمام سطوح هستیم  بنابراین از مدیرانی که از صلاحیت لازم برخوردار هستند باید استفاده کنیم. 
    وی با تاکید براینکه عدالت آموزشی از محورهای مهم است، افزود: آموزش در سراسر کشور در دسترس همگان قرار دارد و در تمام روستاهای دوردست معلمان حضور دارند. 
    وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: هم اکنون پنج هزار مدرسه داریم که زیر پنج دانش آموز دارد که نشان از این است که آموزش و پرورش چتر خود را در همه‌ جا گسترده است، بنابراین اولویت امروز آموزش و پرورش کیفیت مدارس است. 
    حاجی میرزایی تصریح کرد: باید دسترسی عادلانه که در اختیار همه است را از حیث کیفیت هم به عدالت نزدیک کنیم و با توجه به اینکه 84 درصد مدارس دولتی است تلاش می شود این مدارس به شکل مناسب‌تر و موثرتری تقویت شود. 
    وی یادآورشد: آموزش و پرورش برای اینکه به اهداف سند تحول دست یابد، نیازمند مشارکت همه است. 
    وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: فردای جامعه را دانش آموزان امروز می سازند، بنابراین همه کسانی که برای اعتلای کشور تلاش می‌کنند باید با همبستگی موثر با آموزش و پرورش درگیر شوند و تمام بخش‌ها در تعامل و ارتباط با نظام تعلیم و تربیت باشند.
    حاجی میرزایی افزود: اگر تعلیم و تربیت مستقل از نیازهای واقعی بخش‌های مختلف کار کند از سرمایه گذاری‌ها بهره لازم را نمی‌بریم. 


    بهبود اقتصاد آموزش و پرورش در دستور کار است
    حاجی میرزایی افزود: آموزش و پرورش همواره از فقدان تعادل منابع رنج می برد و معوقات و مطالباتی که شکل می گیرد محصول ساختارهای بودجه‌ای معیوب است که امید است در بودجه 99 برطرف شود. 
    وی ادامه داد: آخرین قسط پاداش بازنشستگان شب گذشته پرداخت شد و بنابراین دیگر بدهی نداریم و برای فراخوان جذب نیرو نیز سازمان اداری و استخدامی اطلاعیه‌ای صادر کرد و براین اساس علاقه مندان می‌توانند ثبت نام کنند. 
    وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: برای آموزشیاران و معلمان حق التدریس که پیش از این با آموزش و پرورش همکاری کردند نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است. 
    حاجی میرزایی در پایان از برنامه‌ریزی برای مولدسازی دارایی‌های آموزش و پرورش و استفاده از آنها و فعال‌تر کردن 750 دارالقرآن برای آشنایی دانش‌آموزان با معارف دینی خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار