مدیران خودروعصر اعتبار

مقاوم‌سازی ۸۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی تا سال ۱۴۰۵

عصر ساختمان- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: اجرای طرح هادی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، چهره روستاهای استان را دگرگون کرده و علاوه‌بر ساماندهی بافت، به تمیزی و پاکیزگی محیط روستاها نیز منجر شده است.

مقاوم‌سازی ۸۰ درصد واحدهای مسکونی روستایی تا سال ۱۴۰۵
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر ساختمان» به نقل از ایسنا، قربان محمدی در جمع خبرنگاران افزود: بنیاد مسکن در داخل بسیاری از روستاهای استان، با اجرای طرح هادی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی نسبت به ساماندهی وضعیت عمومی روستا اقدام کرده و توانسته بافت‌های قدیمی را حفظ و مقاوم و معابر و کوچه‌ها را نیز در قالب سنگفرش و آسفالت سامان ببخشید.

    وی مشارکت مردم روستاها را در اجرای طرح‌ها بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: در هر روستایی که مردم مشارکت زیادی داشته باشند، طرح‌ها در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود که خوشبختانه این مشارکت در روستاهای برخی شهرستان‌ها وجود دارد، اما نیاز است این مشارکت‌ها با همکاری دهیاران و اعضای شورای اسلامی در همه روستاهای استان بیشتر شود.

    مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که در اجرای طرح هادی به تناسب بافت روستا در معابر از دو شیوه سنگ فرش و آسفالت استفاده می‌شود، تصریح کرد: در معابر سخت گذر و روستاهایی که بافت قدیمی دارد از سنگفرش و در روستاهایی که دارای معابر صاف و راحت گذراست، از آسفالت استفاده می‌شود.

    محمدی با بیان این‌که باید بیش از 80 درصد واحدهای مسکونی روستایی تا سال 1405 مقاوم‌سازی شوند، افزود: هر سال باید حداقل بیش از 10 هزار واحد مسکونی در روستاهای استان مقاوم‌سازی شود.

    به گفته وی، به ازای هر واحد مسکونی 150میلیون ریال تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت 15ساله در راستای اجرای طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستایی پرداخت می‌شود.

    وی همکاری بیشتر بانک‌های عامل استان و شهرستان در جهت پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی را خواستار شد و خاطرنشان کرد: تسهیل در پرداخت وام‌ها یکی از مطالبات جدی روستائیان و مسئولان بنیاد مسکن است که اگر بانک‌های عامل در این خصوص همکاری بیشتری کنند، خدمات بنیاد مسکن تأثیر بیشتری خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه  ( http://telegram.me/asresakhteman ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو