مدیران خودروعصر اعتبار

ضرورت تلاش بیشتر شهرداران برای افزایش رضایت مردم

عصر ساختمان-معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور گفت: بر اساس افکارسنجی و سنجش میزان رضایت میانگین نمره احراز شده توسط شهرداریها ۶۱.۱۶ از ۱۰۰ بوده است که این نمره با توجه به زحمات و خدمات زیاد شهرداری قابل قبول نیست و یقیناً بایستی با اعتمادسازی شهرداران و مدیران شهری، شاهد تکریم بیشتر شهروندان،تسهیل و تسریع امور مردم و ارتقای این امتیاز در آینده نزدیک باشیم.

ضرورت تلاش بیشتر شهرداران برای افزایش رضایت مردم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایسنا، مهدی جمالی نژاد در نشست تخصصی شهرداران مناطق و نواحی شهر تهران در جمع شهرداران مناطق، نواحی و مدیران شهرداری پایتخت افزود: این نظرسنجی در راستای اجرای بند6 ماده 18 تصویب نامه حقوق شهروندی در نظام اداری مصوب 9 بهمن ماه 95 شورای عالی اداری ابلاغی رییس جمهوری انجام شد و برای نخستین بار این طرح در سطوح ملی و استان در اسفند سال 1397 انجام گرفت.

    معاون عمران و توسعه امور شهری و روستائی وزیر کشور در ادامه با اشاره به لزوم به‌روزرسانی قوانین شهرداری‌ها اظهارکرد: قوانین حوزه مدیریت شهری با توجه به سابقه فعالیت شهرداری‌ها و تحولات موجود نیازمند به‌ءروزرسانی است البته اقدامات خوبی در این دولت و با تشکیل کمیسیون خاص امور کلانشهر تهران و سایر کلانشهرها دولت صورت گرفته و دردست اقدام است.

    رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یکی از اصلی‌ترین مسائل شهر تهران را تداخلات مرزی مناطق و نواحی پیرامونی با شهرستان‌های اطراف دانست و گفت: این مسأله موجب بروز برخی تعارضات در حوزه مسئولیتی این شهرداری‌ها با حوزه مسئولیتی فرمانداری و بخشداری شهرستان‌های همجوار شده است و در تلاش هستیم تا با افزایش تعاملات فیمابین در کاهش حداکثری آن بکوشیم.

    جمالی‌نژاد با اشاره به جمعیت پذیری بالای شهرهای پیرامونی تهران و اثرات آن بر شهر تهران اظهارکرد: جمعیت بسیار زیاد شناور تحمیل شده از این شهرها بر تهران و استفاده آن‌ها از سرانه‌ها و امکانات این شهر منجر به بالا بردن هزینه نگهداری بر شهرداری تهران شده است.

    وی افزود: با توجه ویژه به زیرساخت‌های اقتصادی، عمرانی و خدماتی در این شهرها می‌بایست از تحمیل این بار جمعیتی و هزینه‌های ناشی از آن بر پایتخت جلوگیری شود.

    جمالی‌نژاد همچنین با مهم دانستن جایگاه شهرداران مناطق پایتخت تاکید کرد: حس تعلق از محلات آغاز می‌شود و تحقق محله محوری، که در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته است، به اقدامات شهرداران مناطق برمی‌گردد و زمانی که شهرداران مناطق و نواحی بتوانند حس تعلق را در شهروندان بالا ببرند، افزایش حس تعلق باعث می شود انسجام شهروندان افزایش پیدا کند. در نهایت همبستگی اجتماعی ارتقا پیدا می‌کند و سرمایه اجتماعی و امنیت اجتماعی کشور تامین می‌شود.

    به گزارش روابط عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، وسعت قانونی شهر تهران 615 کیلومترمربع و وسعت حریم این شهر 1327 کیلومترمربع است و مدیریت شهری تهران این شهر را در 22 منطقه، 122 ناحیه و 353 محله تقسیم کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو