مدیران خودروعصر اعتبار

‌صدور بیش از یک‌میلیون مترمربع جواز ساخت‌وساز در قزوین

عصر ساختمان:‌معاون عمرانی استانداری قزوین گفت: درحالی‌که باید سالانه سه میلیون مترمربع ساخت‌وساز در استان صورت گیرد، در سال گذشته فقط نیمی از آن معادل یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع جواز ساخت صادر شد.

‌صدور بیش از یک‌میلیون مترمربع جواز ساخت‌وساز در قزوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایسنا، منوچهر حبیبی در بیست و چهارمین جلسه شورای گفت‌وگو که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسکن بیشترین سهم را در سبد خانوار به خود اختصاص داده است، بنابراین نیازمند برنامه‌ریزی بیشتری برای رسیدن به نتایج مناسب هستیم.

    وی افزود: مسکن در اقتصاد و حتی اشتغال سهم 30 درصدی دارد و برای ما مهم است هرچند در سال‌های اخیر با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه شده و یک بی‌اعتمادی در خریدوفروش ایجادشده، اما باید رونق به این بازار برگردد.

    حبیبی با اشاره به اینکه عدم پرداخت تسهیلات بانکی یکی از دلایلی است که به رکود بیشتر مسکن دامن زده است، تصریح کرد: از سوی دیگر تقاضا نیز کاهش یافت و رکود در این بخش بیشتر شد که در صورت تأمین تسهیلات می‌توان امیدوار بود بخشی از مشکلات این حوزه برطرف شود.

    معاون عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: در شرایط عادی در استان قزوین باید سالانه 3 میلیون مترمربع مجوز ساخت صادر شود تا از رکود خارج شویم درحالی‌که در سال قبل یک‌میلیون و 400 هزار مترمربع مجوز ساخت صادر شد که نیمی از میزان لازم بود.

    وی خاطرنشان کرد: این وضعیت نشان می‌دهد که هم تقاضا کم شده و هم‌دایره سودآوری در بخش مسکن محدودشده و رغبت کمتری برای سرمایه‌گذاری در این حوزه وجود دارد و عقب‌مانده‌ایم و باید راهکار عملی برای خروج از این وضعیت پیدا کنیم.

    حبیبی تاکید کرد: قانون پیش‌فروش برای صیانت از حقوق انبوه‌سازان واقعی و مصرف‌کنندگان تصویب‌شده، اما چون در شرایط رکود بازار اجرایی شد، نتیجه لازم را در بر نداشت.

    معاون عمرانی استانداری قزوین اظهار ‌کرد: باید سازوکاری فراهم شود تا قانون پیش‌خرید مسکن در عمل نیز بتواند نیازها و حق‌وحقوق خریدار و تولیدکننده را تأمین کند.

    وی در پایان تصریح کرد: با تشکیل جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه قضایی، استانداری، راه و شهرسازی، ثبت‌اسناد، انبوه‌سازان باید موانع و مشکلات و نیز راهکارهای مناسب اجرایی برای رونق مسکن و تأمین حقوق مصرف‌کننده و انبوه‌ساز اتخاذ شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو