مدیران خودروعصر اعتبار

هاشمی:

قول و قرار سیاسی را در انتصابات شهرداری تهران دخالت ندهیم

عصر ساختمان- رئیس شورای اسلامی شهر تهران در واکنش به سوال خبرنگاری در خصوص انتصابات مساله‌دار در شهرداری گفت: قول و قرارهای سیاسی را در انتصاب افراد در این نهاد دخالت ندهیم.

قول و قرار سیاسی را در انتصابات شهرداری تهران دخالت ندهیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، محسن هاشمی روز یکشنبه در حاشیه یکصد و هفتاد و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران توضیح داد: انتصابات در شهرداری براساس قول و قرار نیست و فردی که انتخاب می شود براساس شرایط خاصی است اما احراز و بحث سیاسی در قوانین ما نیامده است.
    نظرم در مورد طرح ترافیک را فعلا نمی گویم
    هاشمی در واکنش به نامه پلیس راهور و ایرادات آن به طرح کنترل آلودگی هوا نیز گفت: طرح ترافیک موضوعی فراگیر است و نظر من در مورد آن الان به صلاح نیست.
    وی ادامه داد: باید این موضوع را  دقیق تر بررسی کنم اما این موضوع باید در سازمان های تخصصی شهرداری و شورا بررسی شود و نطر کمیسیون ها گرفته شود.
    رئیس شورای شهر تهران گفت: اینکه تهدید و یا اقدامی در این زمینه شود همیشه برای سرعت‌ بخشیدن به کار روال بوده است و ان‌شاءالله هدف پلیس از تهدید شهرداری نیز خیر است، نه بهم ریختن شهر.
    هاشمی تاکید کرد:  من نیز به  علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل اطلاع می‌دهم مسئله را جدی بررسی کند و نظر را ارائه دهد.
    به گفته هاشمی، شورای شهر تهران دخالتی در وضع طرح های ترافیکی ندارد و ما فقط راجع به عوارض آن نظر می دهیم و مرجع تصویب این طرح در شورای ترافیک تهران است.
    وی در پاسخ به این سوال که آیا شما به شخصه از طرح جدید ترافیک راضی هستید یا خیر گفت: من با ماشین دولتی وارد طرح ترافیک می‌شوم و بیشتر از این نمی‌خواهم در باره این موضوع صحبت کنم.

    بیشتر سازمان های تابعه شهرداری مشکل اساسنامه دارند
    هاشمی در خصوص مصوبات امروز شورا نیز گفت: 3 دستور در جلسه امروز در دستور کار قرار گرفت که اولین آن پاکت های حجمی معماری در شهر تهران مربوط به نمای ساختمان شهر بود که به تصویب رسید.
    وی ادامه داد: بحث بعدی شرکت ها و موسسات شهرداری تهران بود که بتوانند سهام خود را در بورس عرصه کنند تا شفافیت بیشتر شود و سودآوری کنند که این نیز به تصویب رسید.
    به گفته هاشمی، موضوع سوم ایرادات هیات تطبیق فرمانداری تهران نسبت به اساسنامه های شهرداری تهران بود که در این خصوص حتما باید اساسنامه شرکت ها مصوبه وزارت کشور را داشته باشند که در این خصوص 5 ایراد اصلی گرفته شده تصحیح و با رای اعضا به تصویب رسید.
    وی ادامه داد: شهرداری تهران 42 و به روایتی 43 شرکت و سازمان دارد که بیشتر آنها دچار مشکلات اساسنامه ای هستند که با مصوبه امروز مشکل موسسات و شرکت های شهرداری به ویژه با سازمان بازرسی کل کشور رفع می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو