مدیران خودروعصر اعتبار

۳۰ درصد مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی آواربرداری شد

عصر ساختمان-رئیس بنیاد مسکن گفت: تاکنون ۳۰ درصد از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی آواربرداری شده است .

۳۰ درصد مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی آواربرداری شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از  تسنیم، رئیس بنیاد مسکن  گفت: تاکنون 30 درصد از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی آواربرداری شده است و از امروز کار بتن ریزی آغاز و وارد مرحله اسکان دائم شده ایم.

    وی افزود: احداث اسکان موقت به 2 روش نصب اتاقک ها بسته به تمایل افراد که برای 249 نفر که ثبت نام کرده اند انجام می شود همچنین  60 کانکس نیز به درخواست ستاد اجرایی فرمان امام در روستاها نصب شده است.

    تابش گفت: برای 400 واحد اسکان موقت تامین مصالح شده است، هزار و 463 فقره نیز درخواست پرداخت نقدی داشتند که پرداخت شده و برای هزار و 230 نفر هم مبالغ نقدی تا پایان هفته پرداخت می شود.

    رئیس بنیاد مسکن افزود: تاکنون 30 درصد از مناطق زلزله زده آذربایجان شرقی به ازای 900 واحد آواربرداری شده است و وارد اسکان دائم شده ایم که بتن ریزی نیز از امروز آغاز شده است. حمل مصالح با جدیت به منطقه انجام می شود.

    تابش افزود: در مجموع 2 هزار و 217 میلیارد تومان تامین اعتبار وام انجام شده است همچنین 111 میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض دریافت شده که به سرعت به مردم پرداخت خواهد شد.

    تابش درباره ساخت و سازها در مناطق سیل زده نیز گفت: مصالح خریداری شده با قیمت خرید سابق در اختیار مردم قرار می گیرد و افزایش قیمتی از لحاظ مصالح ساختمان نداشته ایم.

    جواد رحمتی معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: اسکان شامل افرادی می شود که قبول کرده ایم منزل شان قابل سکونت نیست.

    او افزود: پیشنهاد این بوده که یا 10 میلیون تومان برای اسکان موقت پرداخت شود یا واحدهای پیچ مهره ای در اختیار مردم قرار گیرد در غیر این صورت کانکس برای اسکان موقت در نظر  گرفته شود.

    رحمتی افزود: در وهله اول بنیاد مسکن 3 میلیون نفر به حساب افرادی که مبلغ 10 میلیون را درخواست کردند واریز شد که تاکنون 50 درصد پرداخت شده و مابقی در روزهای آینده در قبال تحویل چادر واریز می شود. او افزود: برای افرادی که در چادر زندگی می کردند نیز وسایل گرمایشی پتو و والور و هیتر تهیه شد.

    رحمتی درباره وام ها و احشام نیز گفت: به دلیل وابستگی معیشت خانوارها به دام ازطریق جهاد سازندگی، جهاد کشاورزی و بنیاد مسکن جایگاهی برای دام ها تعریف شد که همزمان با اسکان مردم سازه هایی برای این کار در نظر گرفتیم. جایگاه دائم دام ها نیز با توجه به تسهیلات 15 میلیونی ایجاد و تعیین تکلیف می شود.

    فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان در ارتباط تصویری گفت: از مجموع 25 هزار و 50 واحد از منازلی که ارزیابی خسارت شده اند 19 هزار و 327 واحد تعمیراتی و 5 هزار و 713 واحد احداثی که در حدود 450 واحد تعمیری باقی مانده که مربوط به ارزیابی آبان ماه است و در روزهای آینده تعمیرات به پایان خواهد رسید.

    او افزود: 60 درصد در منازل احداثی روستایی  و 50 درصد در منازل شهری پیشرفت داشته ایم.

    سیدموسی خادمی استاندار لرستان گفت: جاده جدید که 80 کیلومتر است در  حال فعالیت است و 53 کیلومتر نیز احداثی است که عملیات اجرایی قطعه اول از 4 قطعه آن به وسیله قرارگاه خاتم در حال انجام است.

    خادمی درباره پرداخت خسارت کشاورزی افزود: پژوهشگاه فضایی 60 میلیارد تومانی پرونده های خسارت کشاورزی را تایید کرده که از این مقدار 47 میلیارد تومان پرداخت شده است.

    هادی حق‌شناس  استاندار گلستان در ارتباط تصویری گفت: بخش قابل توجه احداثی ها خوداحداثی است. واحدهایی که پروانه صادر شده مشکل خاصی نیست و برای واحدهایی که اضافه شده است برای تایید پروانه منتظر پذیرفتن بنیاد مسکن هستیم تا در ردیف احداثی ها قرار گیرد.

    او افزود: در گمیشان هیچ چادری نداریم، چادرها جمع آوری شده و همه خانه های خود را تحویل گرفته اند اما در آق قلا 9 چادر دیگر مانده است که 3 واحد تا 15 آذر و 6 واحد باقی مانده نیز تا پایان آذر تکمیل و تحویل  خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار