مدیران خودروعصر اعتبار

عضو کمیسیون عمران:

با تردد آسان تهرانی‌ها از طریق مترو، نگران تخریب مازندران هستیم

عصر ساختمان- عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین مشکلات راه‌اندازی خط ریلی بین تهران و مازندران، این است که تردد مردم تهران به مازندران سهل و روان می‌شود و در این صورت حفظ جنگل‌های هیرکانی و سایر آثار تاریخی این استان که با سرعت نور در حال تخریب است، سخت‌تر حفظ می‌شود.

با تردد آسان تهرانی‌ها از طریق مترو، نگران تخریب مازندران هستیم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایلنا، محمد دامادی، نماینده مردم ساری درباره طرح اتصال مازندران به تهران از طریق مترو اظهار داشت: اتصال ریلی تهران به مازندران از مسیر جدید، پروژه جدیدی نیست و از سال‌های گذشته مطرح بوده که تهران با مسیر ریلی به آمل وصل شود. 

    وی با اشاره به ترافیک بسیار بالای محور جاده‌ای مازندران گفت: بهترین راه دور زدن ترافیک بین تهران و مازندران توسعه شبکه ریلی در این مسیر است و برای راه‌اندازی این مسیر در گذشته هم پیگیری‌هایی‌انجام شده است و تلاش می‌کنیم با طرح منطقی به سرانجام برسد.

    عضو کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه مترو تهران- مازندران در حد یک طرح مطالعاتی است، ادامه داد: با این شرایط دولت قطعا این دست از پروژه‌ها به اجرا نمی‌رسد باید دید در دولت‌های بعدی چه اتفاقاتی خواهد افتاد.    

    دامادی افزود: سرنوشت این پروژه هم شبیه به پروژه آزادراه تهران- شمال خواهد بود. همانطور که پروژه آزادراه تهران- شمال یک وعده انتخاباتی برای تمام روسای جمهور گذشته و آینده بوده و خواهد بود این پروژه هم احتمالا چنین سرنوشتی دارد. اگر فرزند بنده هم بخواهد نماینده شود؛ تکمیل آزادراه تهران- شمال را به مردم مازندران و تهران وعده می‌دهد.

    نماینده مردم مازندران در پاسخ به این سوال که آیا این پروژه در قالب مترو خواهد بود یا قطار حومه‌ای اظهار داشت: مهم اتصال ریلی این مسیر است چه در قالب مترو و چه در شکل قطار حومه‌ای. مهم این است که زمان سفر بین این دو استان به حداقل می‌رسد و زمان جابه جایی در مسیر تهران - مازندران در یک ساعت و 30 دقیقه انجام می‌شود. 

    وی ادامه داد: پس از انقلاب در استان مازندران ریلی ساخته نشد این در حالی است که این محورهای منتهی به این استان از پرترافیک‌ترین در کشور محسوب می‌شود و ترافیک در جاده‌های شهرهای مختلف این استان بیداد می‌کند.  

    دامادی با اشاره به احتمال تردد روزانه مردم مازندران به تهران برای ورود به بازار کار پایتخت با راه‌اندازی این خط مترو، گفت: در کشورمان همواره شهرهای بزرگ جاذبه اشتغال دارند اما راهکار کنترل مهاجرت‌های روزانه به تهران این نیست که پروژه ریلی بین این دو استان را منتفی کنیم و این اقدام پاک کردن صورت مساله محسوب می‌شود. باید به این موضوع توجه کرد که چرا مردم شهرهای دیگر با تمام دشواری‌ها حاضرند مهاجرت روزانه به تهران داشته باشند؟ چون در محل اقامت خود هیچ فرصت شغلی نداشتند.

    عضو کمیسیون عمران با تاکید بر اینکه ادعایی ندارم که این پروژه کاملا درست است و معتقدم حتما باید طرح مطالعاتی داشته باشد، گفت: یکی از مهم‌ترین مشکلات راه‌اندازی این خط ریلی این است که تردد مردم تهران به مازندران سهل و روان می‌شود و در این صورت حفظ جنگل‌های هیرکانی و سایر آثار تاریخی این استان که با سرعت نور در حال تخریب است، سخت‌تر حفظ می‌شود.

    وی ادامه داد: با اجرای این پروژه شاید ترددها تسهیل شود اما مشکلاتی هم به وجود می‌آید اما راه برون رفت از مشکلات این نیست که مانع اتصال ریلی شویم و صورت مساله را پاک کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار