مدیران خودروعصر اعتبار

شهردار منطقه ۶ :

تلفیق مسکونی و آموزشی، جدیدترین نسخه برای طرح توسعه دانشگاه تهران

عصر ساختمان- فرهادی از پیشنهاد شورای عالی شهرسازی برای طرح توسعه دانشگاه تهران خبر داد.

تلفیق مسکونی و آموزشی، جدیدترین نسخه برای طرح توسعه دانشگاه تهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، تورج فرهادی شهردار منطقه 6 شهرداری تهران با اشاره به طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: مسئولین دانشگاه تهران تاکید دارند طرحی که تا این مرحله انجام شده باید به سرانجام برسد، زیرا که این طرح دارای مصوبه هیئت دولت و شورای عالی شهرسازی است.

    شهردار منطقه 6 با بیان اینکه ساکنین این محدوده از این طرح گله‌مند هستند، افزود: علت این است که این طرح 27 سال طول کشیده و املاک آن‌ها هم بلاتکلیف مانده است.

    فرهادی با بیان اینکه شهرداری در این راستا جلسه‌ای با دانشگاه تهران برگزار کرد، گفت: ما در این جلسه خواسته‌های مردم را منتقل کردیم و شورای عالی شهرسازی هم برای اینکه بتواند هم مردم و هم دانشگاه تهران را راضی نگه دارد یک پیشنهاد تلفیقی داد و مقرر کرد اگر می‌خواهید دانشگاه را توسعه دهید بهتر است زندگی هم در آن محدوده جریان داشته باشد به معنای اینکه قسمتی که هنوز مسکونی است و خریداری نشده همچنان باقی بماند تا بخاطر حیات موجود در آن هم از شب مردگی هم جلوگیری شود و هم امنیت آنجا بالاتر رود.

    او با بیان اینکه مردم از به هم‌ریختگی و ایجاد فصا‌های بی دفاع در آن محدوده رنج می‌برند، اظهار کرد: خیلی از اماکن توسط دانشگاه اجاره داده شده‌اند و با اقدامات ستادی و خدماتی در محدوده مسکونی برای مردم مشکل آفرین شده‌اند.

    شهردار منطقه 6 با اشاره به مذاکراتی که با خانم صادق معاون شهرسازی وزیر راه داشته‌ایم مقرر شد که طرح تلفیقی بر اساس یک جلسه مشترک با حضور دانشگاه تهران، معاون وزیر، شهردار منطقه و معاونین شهردار تهران به نتیجه‌ای برسد که رضایت طرفین را جلب کنیم.

    فرهادی با بیان اینکه دانشگاه علاقه‌مند است طرح توسعه را با همان ایده اولیه و بر مبنای خرید واحد‌های مسکونی ادامه دهد، اظهار کرد: از نظر دانشگاه اگر این طرح ناقص اجرا شود کلیت آن زیر سوال می‌رود، اما از نظر ما هم شب مردگی خوب نیست اگر چه این طرح مصوبه شورای عالی شهرسازی را هم دارد.

    او در پایان تاکید کرد: اولویت ما مردم هستند و دوست داریم هر چه زودتر تکلیف مردم روشن‌تر شود و املاک آن‌ها یا خریداری شود و یا اگر قرار است که بماند به آن‌ها مجوز ساخت بدهند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار