مدیران خودروعصر اعتبار

ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان آغاز شده است

عصر ساختمان- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: در گام نخست برای ساختن واحدهای مسکونی ویژه محرومان مستقر در روستاها با همکاری سازمان برنامه و بودجه ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی در ۶ استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی آغاز شده است.

ساخت ۲۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان آغاز شده است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، علیرضا تابش شنبه شب در نشست شورای مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی که با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد افزود: در این استانها خانه‌های روستایی از دوام کمتری برخوردارند و صاحبان آنها با دریافت تسهیلات بانکی قادر به بازسازی منازل خود نیستند.

    وی اضافه کرد: در این راستا برای هر واحد مسکونی 250 میلیون ریال کمک بلاعوض، 400 میلیون ریال تسهیلات بانکی و مقداری نیز از محل حساب 100 امام راحل اختصاص می‌یابد.

    رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: 18 هزار واحد مسکونی روستایی از کل واحدهایی که تاکنون عملیات اجرایی آنها آغاز شده است سهم کمیته امداد امام خمینی (ره) است که آنها را در مدت یک سال ساخته و تحویل مددجویان می‌دهد.

    تابش افزود: از 20 دی ماه سال گذشته که کلنگ نخستین واحد مسکونی طرح مسکن محرومان بر زمین زده شد تاکنون هزار و 500 واحد در استان خراسان جنوبی افتتاح شده است و در سال آینده نیز طبق برنامه تعدادی از هشت هزار واحد سهم خراسان رضوی در این طرح به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی اضافه کرد: از سه هزار واحد مسکونی خسارت دیده از سیل امسال در خراسان رضوی نیز تاکنون ساخت هزار و 200 واحد به اتمام رسیده و تعمیرات هزار واحد دیگر انجام شده است.

    رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: از محل پروژه‌های دور اول سفر رییس جمهوری به این استان هزار و 250 میلیارد تومان معادل 50 درصد از کل اعتبارات این سفر  به استان تخصیص یافته است.

    رضا جمشیدی افزود: در دور دوم سفر رییس جمهوری به خراسان رضوی 2 هزار و 142 میلیارد تومان برای اجرای پروژه‌ها به تصویب رسید که از این مبلغ طی سالهای 97 و 98، 73 درصد به استان تخصیص یافته است.

    وی بیان کرد: در بودجه سال 1399 نیز ردیف اعتباری برای ساماندهی کشف رود در مشهد تعیین شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو