مدیران خودروعصر اعتبار

هاشمی مطرح کرد؛

طلب یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری شهرداری از دولت در حوزه حمل و نقل ریلی

عصر ساختمان- رئیس شورای شهر تهران درباره میزان مطالبات این نهاد از دولت در حوزه حمل و نقل عمومی توضیحاتی داد.

طلب یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلاری شهرداری از دولت در حوزه حمل و نقل ریلی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در حاشیه 185 امین جلسه این شورا که امروز یکشنبه (8 دی ماه) برگزار شد، با اشاره به مصوبه معاون اول رئیس جمهور در حوزه کمک به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و نوسازی آن اظهار کرد: پیش از آن که هوای تهران آلوده شود با معاون اول رئیس جمهور جلسه‌ای را درباره توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی برگزار کردیم که مصوبه این جلسه به دست ما رسیده است.

    رئیس شورای شهر تهران با اشاره به دستور تأمین 3 هزار دستگاه اتوبوس گفت: هزار و 500 دستگاه اتوبوس مربوط به پایتخت و هزار و 500 دستگاه سهم دیگر کلانشهر‌ها است.

    وی ادامه داد: در کنار آن به موضوع بازسازی ناوگان اتوبوسرانی از محل تبصره 18 اشاره شده که از این محل باید هزار دستگاه اتوبوس نیز بازسازی شوند.

    هاشمی تأکید کرد: مصوبه تأمین 3 هزار دستگاه اتوبوس به تمام دستگاه‌ها ابلاغ شده است و موضوع دیگری که مورد توجه باید قرار بگیرد تأمین 2 تا 6 هزار میلیاردی تأمین مالی دولت در حوزه حمل و نقل است.

    او با اشاره به آخرین وضعیت توسعه حمل و نقل ریلی (مترو) گفت: در حوزه مترو موضوعات پیشتر به شکل مصوبه درآمد و تا امروز نیز پیشرفت داشته است و قرار شد از محل اعتبار اسنادی 630 دستگاه واگن به علاوه 25 درصد (تا 800 واگن) از طرف بانک مرکزی ترتیب اثر داده شود.

    رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: در حال حاضر سود تأمین اتوبوس و واگن در زمین شهرداری تهران است و بر اساس مصوبه رسیده تا دو سال آینده باید تمام این اقدام‌ها انجام شود.

    هاشمی تصریح کرد: تمام تصمیمات گرفته شده در حوزه توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پیش از اصلاح نرخ قیمت بنزین بود، اما باید به این نکته توجه کرد که در کشور ما ناهماهنگی در بین دستگاه‌ها وجود دارد و همین امر موجب کندی در پیشرفت مصوبات می‌شود.

    او با تأکید بر این نکته که مدیران باید شبانه روز وقت بگذارند تا مصوبات اجرا شوند، اظهار کرد: هرگاه مصوبه‌ای به مشکل برمی‌خورد مدیران باید آن را با برگزاری جلسه و یا مطرح کردن آن با مردم  رفع کنند.

    رئیس شورای شهر تهران با تأکید مجدد بر این نکته که شهرداری‌ها 45 هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار هستند، اظهار کرد: مسئولان شهرداری کلانشهر‌ها باید این طلب را مورد ادعا قرار دهند تا  نه تنها سهم تهران بلکه سهم حمل و نقل کل کشور  وصول شود.

    هاشمی با اشاره به حق 9.5 سِنتی شهرداری تهران از سفر‌های ریلی شهروندان بیان کرد: زمانی که هر واگن به ناوگان حمل و نقل ریلی وارد می‌شود مبلغی در حدود 9.5 سِنتی صرفه جویی سوختی اتفاق می‌افتاد که باید به شهرداری‌ها پرداخت شود که بر اساس آخرین محاسبات شهر تهران این مبلغ یک میلیون و 600 هزار دلار شده است که باید پیگیر وصول آن نیز باشیم.

    او در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست در شرایط فعلی پایتخت معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران هرچه سریع‌تر انتخاب شود، گفت: در حال حاضر آقای حجت به سمت سرپرستی مشغول به فعالیت است و از مدیران باسابقه و معاون پورسیدآقایی بوده است و او می‌تواند موضوع مطالبات در حوزه حمل و نقل را پیگیری کند.

    رئیس شورای شهر تهران در واکنش به حواشی به وجود آمده درباره پخش ویدئویی در فضای مجازی با این مضمون که شهردار تهران فردی جسور نیست، اظهار کرد: اجازه دهید در این باره صحبت نکنم، زیرا پاسخ ندادن به برخی سوالات از حقوق من است.

    هاشمی با اشاره به مصوبات جلسه شورا بیان کرد: یکی از دستور‌های این جلسه کاهش رشته‌های دانشگاهی و بررسی رشته‌های مورد نیاز بود که در حال حاضر شاهدیم ما توانستیم در مصوبه گذشته تعداد دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی شهرداری را از 9 دانشکده به 4 دانشکده کاهش دهیم و در کنار آن نیز رشته‌هایی که مورد نیاز نیست حذف شود.

    هاشمی با اشاره به آخرین وضعیت لایحه اصلاح ساختار که از سوی شهردار تهران در شورای شهر ارائه شده است، خاطرنشان کرد: در لایحه اصلاح ساختار قرار بر تقلیل 9 معاونت به 7 معاونت است که از جزئیات آن اطلاعی ندارم.

    با اشاره به افزایش ساعت کار شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر ساعت فعالیت صحن شورای شهر یک سوم افزایش پیدا کرده است و این جلسات تا ساعت 12 برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار