مدیران خودروعصر اعتبار

شیوه‌نامه نحوه صدور پروانه ساختمان برای املاک واقع در کاربری‌های خدماتی ابلاغ شد

عصر ساختمان-عضو شورای شهر تهران از ابلاغ شیوه‌نامه نحوه صدور پروانه ساختمان جهت زمین‌ها و املاک واقع در کاربری‌های خدماتی خبر داد.

شیوه‌نامه نحوه صدور پروانه ساختمان برای املاک واقع در کاربری‌های خدماتی ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، افشین حبیب‌زاده عضو شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و هشتاد و ششمین شورای شهر در باره شیوه‌نامه نحوه صدور پروانه ساختمان جهت زمین‌ها و املاک واقع در کاربری‌های خدماتی اظهار داشت: این شیوه‌نامه 7 دی امسال به مناطق شهری ارسال شده و مردم سال‌ها درگیر فریز شدن املاکشان در محلات بودند که با این شیوه‌نامه مشکل آنها رفع می‌شود.

    وی افزود: برخی از املاک محلات در طرح توسعه جا مانده‌اند و نمی‌توانستند مالکان آنها برای کاری انجام دهند. البته طبق قانون باید تا 5 سال این موضوع تعیین تکلیف می‌شد اما متاسفانه چند سال مسکوت مانده بود. ا

    این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: شیوه نامه نحوه صدور پروانه جهت املاک واقع در طرح تدوین شده و در 13 بند آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مصوب کردیم.

    حبیب‌زاده گفت: سازمان املاک قرار است به این موضوع ورود کند و با مالکان املاکی که طرح‌های آن تصویب شده تسویه حساب کنند و در مواردی باید توجه داشت اصلا مالکان طرح را اجرا نکرده‌اند.

    وی بیان داشت: در حال حاضر به شهرداری‌های مناطق این اختیار داده شده یا با مالکان تسویه حساب کنند و ملک را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بخرند یا نسبت به صدور پروانه اقدام شود که اگر مالک پروانه بخواهد نیز مقرر شده تا سقف تراکم 12 درصد و حداکثر در 3 طبقه موافقت کنند و این جزو کلیات است.

    حبیب‌زاده خاطرنشان کرد: ولی در مورد جزئیات باید ضوابط باغ‌ها و بافت‌های تاریخی رعایت شود و این در مورد املاکی است که سند دارند و برای منطقه ده ونک که سندی ندارد شامل نمی‌شود.

    این عضو شورای شهر تهران عنوان کرد: این بخشنامه مطالبه طولانی مردم جهت تعیین تکلیف املاکشان بوده و سبب رفع فریز املاک در محلات خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار