مدیران خودروعصر اعتبار

رئیس بنیاد مسکن آزادشهر:

۴ هزار واحد روستایی در شهرستان آزادشهر مقاوم‌سازی می‌شود

عصر ساختمان:رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر از مقاوم‌سازی ۴ هزار واحد روستایی در این شهرستان خبر داد.

۴ هزار واحد روستایی در شهرستان آزادشهر مقاوم‌سازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری تسنیم ، مرتضی احمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هم‌اکنون 30 درصد خانوارهای روستایی از خانه‌های مقاوم‌سازی شده بهره‌مند هستند و امسال 4 هزار واحد روستایی در این شهرستان مقاوم‌سازی می‌شود.

    وی افزود: از این تعداد واحد مقاوم سازی شده در شهرستان آزادشهر حدود یک‌ هزار و 800 واحد مربوط به روستاهای بخش چشمه‌ساران است که این طرح تداوم دارد.

    رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر از ساکنان بناهای قدیمی و غیرمقاوم روستاها خواست: با مراجعه به بنیادمسکن نسبت به استفاده از تسهیلات 15 میلیون تومانی برای هر واحد روستایی با بازپرداخت 20 ساله استفاده و نسبت به مقاوم‌‍‌سازی خانه‌های خود اقدام کنند.

    احمدی گفت: هدف بنیاد مسکن ارتقاء کیفیت زندگی روستایی و ارتقاء کیفیت کالبدی سکونت گاه های روستایی است عدم توازن بین شهر و روستا سبب مهاجرت می‌شود، در بنیاد مسکن تلاش می‌کنیم تا این توازن را به روستا ها برگردانیم.

    وی افزود: بسیاری از نهاد ها در روستا به صورت موردی کار می‌کنند، اما بنیاد مسکن تنها نهادی است که 90 درصد فعالیت‌هایش در بخش روستا است در همین راستا در مسکن روستایی تحولات خوبی در روستاهای استان صورت گرفته است.

    رئیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی شهرستان آزادشهر با اشاره به اهمیت اجرای طرح هادی و نقش بنیاد مسکن در توسعه و آبادانی روستاها اظهار داشت: طرح هادی در روستاها با مشارکت شوراهای اسلامی و دهیاران و مردم بوده و در حفظ و نگهداری طرح هادی روستاها مانند فضای سبز، معابر، خیابان‌ها و درختان و گل‌های معابر نیازمند به فرهنگ‌سازی دارد که مردم باید مشارکت داشته باشند.

    وی اظهار کرد: کارهای زیربنایی مسکن در روستاها اثربخش بوده و طرح هادی در روستاها اثرات بسیاری در زمینه‌های بهداشتی، عمرانی، اقتصادی و گردشگری خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصرساختمان (http://telegram.me/asresakhteman) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی