مدیران خودروعصر اعتبار

۵۰۰ کیلومتر پیاده‌رو در تهران مناسب‌سازی می‌شود

عصر ساختمان- معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد که تا پایان سال آینده ۵۰۰ کیلومتر پیاده روی شهر مناسب سازی می شود.

۵۰۰ کیلومتر پیاده‌رو در تهران مناسب‌سازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از ایرنا، صفا صبوری دیلمی روز شنبه به خبرنگاران گفت: 500 میلیارد تومان برای انجام این پروژه برآورد هزینه شده که امیدواریم با قول مساعد اعضای شورای شهر این مهم تحقق یابد.

    وی ادامه داد: 12 هزار کیلومتر پیاده رو در تهران وجود دارد و البته خیلی از معابر تهران اصلا پیاده رو ندارد و در یک بازه 20 ساله می توان برای استانداردسازی این میزان پیاده رو اقدام کرد.

    به گفته معاون شهردار تهران، در گام اول و تا پایان سال 99 هدف گذاری شده تا 500 کیلومتر از پیاده رو های پایتخت مناسب سازی شود و به هر منطقه گفته شده که طراحی برای 4 کیلومتر از پیاده رو انجام شود.

    صبوری در پاسخ به ایرنا در خصوص ضوابط پیاده رو استاندارد نیز گفت: پیاده رو باید عرضی برای رد شدن 2 عابر پیاده از مقابل هم یعنی حداقل 2 و نیم متر عرض داشته باشد.

    وی افزود: همچنین یک پیاده روی استاندارد باید دارای نور مناسب، شیب مناسب، مبلمان شهری، کف جاذب آب و مسیر حرکت دوچرخه و نابینایان باشد.

    صبوری همچنین با رد شایعاتی مبنی بر حذف مسیر مخصوص نابینایان از پیاده روهای تهران گفت: امروز همه اقدامات ما پیوست مناسب سازی برای معلولان و نابینایان دارد.

    وی با بیان اینکه مدل پیاده رو سازی را عوض کرده ایم، گفت: امروز به سمت بتنی کردن پیاده رو رفته ایم و از طرفی قرار است قطعات اکسترنال که پلاستکی است بر روی پیاده رو برای سهولت تردد نابینایان نصب شود.

    صبوری با اشاره به اینکه براساس استانداردهای جهانی نیازی نیست همه پیاده رو ها به مسیر عبور معلولان مجهز شود گفت: اما در سال 99 تمام پیاده راه هایی که نیاز است که برای معلولان کفپوش نصب شود این کفپوش ها را نصب خواهیم کرد.

    وی تاکید کرد: تمام ورودی و خروجی های خیابان ها که براساس استاندارد حتی نیازی به کف پوش هشدار ندارد را کف پوش نابینایان قرار می دهیم.

    معاون شهردار تهران همچنین گفت که از ابتدای سال تا کنون 70 هزار تن آسفالت در سطح معابر پایتخت برای سهولت تردد عابران و خودروها ریخته شده است.

    وی خاطرنشان کرد: مردم برای پیاده روی در شهر همیشه احساس ناراحتی می کنند و ایمنی آن کم است و خیابان های ما کف پوش خوبی ندارند که در این راستا ایجاد خیابان کامل و پیاده روهای استاندارد در دستور کار  برای سال 99 است.

    صبوری ادامه داد: موضوع دیگر خیابان کامل است که بخشی از همان خیابان کامل پیاده راه سازی و در کنار آن بحث پروژه های کوچک مقیاس محلی را هم داریم که برایش در سال بعد 2 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است.

    وی تاکید کرد: اگر بتوانیم پیاده راه امنی ایجاد کنیم خیلی از این بچه مدرسه هایی که امروز مسافت های کوچک را با سرویس تردد می کنند پیاده رفته و این نکته برای سلامتی هم خوب است.

    صبوری دیلمی گفت: فقط در سال 98 به میزان 24 بوستان و 21 ایستگاه بی ار تی برای معلولان و کم توانان مناسب سازی شده است.

    وی افزود:  پیاده روهای تهران مبلمان مناسب شهری ندارد یا برای مثال ته پیاده رو به یک جدول می رسد که معلول ما باید پایش را بلند کند و از روی آن رد شود در حالی که این اقدام اصلا منطقی و عقلانی نیست.

    به گفته معاون شهردار تهران، قرار است بجای آسفالت که مصالحی گران است و آب را از خود عبور نمی دهد از بتنی خاص در ساخت پیادروهای تهران استفاده شود.

    وی ادامه داد: قیمت یک متر مکعب بتن یک پنجم قیمت یک متر مکعب آسفالت است و از سوی دیگر بتن دوست دار محیط زیست است و می تواند حتی آب از خود عبور دهد.

    دستور شهردار برای امکان 2 طرفه شدن زیرگذر استاد معین

    صبوری در بخش دیگر سخنان خود در خصوص زیرگذر استاد معین گفت: این پروژه یکی از تکنیکی ترین پروژه های اجرا شده توسط شهرداری تهران است چراکه به فاصله نیم متر از سقف مترو و 4 متر زیر زمین این پروژه انجام شد.

    وی ادامه داد: پس از برخی اعتراض ها به یک طرفه شدن این زیرگذر شهردار تهران دستور داد تا امکان 2 طرفه شدن زیرگذر استاد معین بررسی شود که هم اکنون این امکان در دست بررسی کارشناسان معاونت ترافیک شهرداری است.

    صبوری خاطرنشان کرد: زیرگذر استاد معین در صورتی که اثرات ترافیکی سو نداشته باشد 2 طرفه می شود چرا که عرض مناسب برای این موضوع را دارد.

    به گزارش ایرنا، زیر گذر استاد معین هفته گذشته توسط شهردار تهران و با حضور مدیران شهری افتتاح شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار