مدیران خودروعصر اعتبار

معاون شهردار تهران:

زیرگذر استاد معین از پروژه‌های پیچیده تهران بود

عصر ساختمان-معاون فنی عمرانی شهرداری تهران مدعی شد که پروژه زیرگذر استاد معین در منطقه ۹ جزو پروژه‌های پیچیده در شهرداری تهران محسوب می‌شود.

زیرگذر استاد معین از پروژه‌های پیچیده تهران بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از تسنیم، صفا صبوری دیلمی در نشست خبری خود با اشاره به حواشی پیش‌آمده در فرآیند بهره‌برداری زیرگذر استاد معین اظهار کرد: این پروژه در سال 93 در شهرداری تهران آغاز شد که البته در ادامه در سال 95 متوقف شد و در سال 96 در طراحی جدید این پروژه تبدیل به تونل و زیرگذر شد که البته یکی از پروژه‌های پیچیده در شهرداری تهران محسوب می‌شود که در روز بهره‌برداری از این پروژه تعدادی از اهالی منطقه درخواست داشتند با توجه به بهره‌برداری از قسمت شمال به جنوب، بخش جنوب به شمال این پروژه نیز بهره‌برداری شود که بر همین اساس شهردار تهران دستور داد در همین زمینه مطالعات لازم انجام بگیرد.

    وی گفت: هم‌‌اینک این مطالعات در دست بررسی است و ان‌شاءالله نتیجه‌ آن اعلام می‌شود.

    معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با توجه به افتتاح و بهره‌برداری زیرگذر استاد معین گفت: این زیرگذر برای حرکت گردش به چپ ایجاد شده است و مطالعات بعدی برای استفاده احتمالی از بخش دیگر در دست بررسی است و البته این زیرگذر ماجراهایی دارد، ضمن اینکه در روز بهره‌برداری از این پروژه نیز تعداد اندکی از اهالی این منطقه نسبت به این پروژه انتقاد و واکنش نشان دادند.

    صبوری در پاسخ به این سؤال که آیا برکناری شهردار منطقه 9 نیز ارتباطی با افتتاح ناقص بهره‌برداری از زیرگذر استاد معین دارد یا خیر گفت: امکان دارد این موضوع وجود داشته باشد اما این سؤال را باید از امور مناطق بپرسید.

    بیشتر بخوانید
    هدف شهرداری تهران از افتتاح ناقص و شتابزده "زیرگذر استادمعین" چه بود؟

    افتتاح ناقص "زیرگذر استادمعین" صدای اهالی منطقه را درآورد + تصاویر و فیلم

    توضیحات شهردار منطقه 9 درباره افتتاح ناقص زیرگذر استاد معین

    حناچی، شهردار منطقه 9 را برکنار کرد

    وی در ادامه نشست خبری با اشاره به آسفالت‌ریزی معابر شهر تهران گفت: طرح قابل توجهی از سال گذشته آغاز شده است و بر اساس آن پیش‌بینی یک میلیون تن آسفالت برای شهر تهران در نظر گرفته شد که بر همین اساس فعالیت کارخانجات آسفالت شهرداری تهران آغاز شد و در ادامه نیز معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران آسفالت به‌صورت رایگان در اختیار نواحی و مناطق شهرداری تهران قرار داد که از اسفندماه سال گذشته تا به امروز 700 هزار تن آسفالت در معابر شهر تهران ریخته شده است.

    وی ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان سال حجم گسترده‌‌ای از آسفالت در معابر شهر تهران انجام می‌شود و در واقع بنا داریم خرابی‌های معابر پایتخت را که در پی بارش‌های برف و باران ایجاد شده است ترمیم کنیم.

    صبوری با اشاره به طرح جدید معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: همیشه آرزو داشتیم شهروندان به‌راحتی بتوانند در پیاده‌روها با آرامش خیال قدم بزنند و بر همین اساس طرح جدیدی با عنوان پیاده‌روسازی در شهر تهران در دستور کار این معاونت قرار گرفته است که بنا داریم طبق یک زمان‌بندی پیش‌بینی‌شده پیاده‌روهای شهر تهران را بازسازی و ترمیم کنیم.

    وی گفت: طبق آمار 12 هزار کیلومتر پیاده‌رو در شهر تهران ایجاد شده است که چنانچه از هرکدام از شهروندان این سؤال پرسیده شود که چقدر این پیاده‌روها مناسب‌سازی شده‌اند قاعدتاً با این جمله که هیچ‌کدام از پیاده‌روها مناسب‌سازی نشده‌اند روبه‌رو خواهیم بود و با توجه به این مشکلات طرح بازسازی پیاده‌روها در دستور معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران قرار گرفته است.

    معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه "وضعیت خوبی به‌لحاظ پیاده‌روها در تهران نداریم" گفت: احساس ناامنی، ایمنی پایین، تردد موتورسوارها در پیاده‌روها و عدم کفپوش مناسب در پیاده‌روها از مواردی است که شهروندان در ارتباط با شرایط پیاده‌روها با آن روبه‌رو هستند که باید این مشکلات برطرف شود.

    بازسازی پیاده‌روهای تهران 20 سال طول می‌کشد

    صبوری با ابراز اینکه در طرح پیاده‌روسازی مواردی از جمله توجه به مبلمان شهری، تغییرات در فضای تأسیساتی و ایجاد پیاده‌روهای مناسب برای تردد معلولان، جانبازان، سالمندان، کودکان و... مورد توجه قرار دارد گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده بنا داریم سالانه 500 کیلومتر از پیاده‌روهای شهر تهران را بازسازی کنیم که با توجه به 12 هزار کیلومتر پیاده‌رو در شهر تهران این کار 20 سال زمان خواهد برد.

    معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اعلام اینکه کنار همه فعالیت‌های شهرداری تهران دو مسئله پیگیری خواهد شد گفت: خیابان کامل که البته این خیابان بخشی از خیابان محسوب می‌شود و همچنین اجرای پروژه‌ها در مقیاس محلی با اعتبار 2 هزار میلیارد تومان از مواردی است که کنار بازسازی پیاده‌روها در سال آینده پیگیری خواهد شد.

    صبوری با اظهار اینکه این طرح در تمام مناطق و در 123 ناحیه شهرداری تهران اجرا خواهد شد تصریح کرد: از شهرداران نواحی خواسته‌ایم هرکدام 4 کیلومتر از پیاده‌روهای نواحی خود را برای اجرای این طرح به معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران معرفی کنند؛ طرح اشاره‌شده در 123 ناحیه شهرداری تهران اجرا خواهد شد.

    وی با بیان اینکه با اجرای طرح پیاده‌روسازی این امکان وجود دارد که دانش‌آموزان نیز بدون استفاده از آژانس و سرویس‌های مدارس جابه‌جا بشوند گفت: با اجرای این طرح می‌توانیم با ایجاد امنیت و آرامش شرایط مناسبی را برای تردد دانش‌آموزان و حضور آنها در مدارس فراهم کنیم.

    معاون فنی عمرانی شهرداری تهران همچنین به ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری در مجاورت مسیرهای پیاده‌روی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران طرح‌هایی را ارائه کرده است و بنا داریم مسئله پیاده‌روسازی و ایجاد مسیر دوچرخه را به‌صورت همزمان و متصل پیگیری کنیم. هم‌اکنون بسیاری از پیاده‌روها مسیر دوچرخه‌سواری ندارند که با ایجاد طرح اشاره‌شده فراهم ساختن مسیر دوچرخه در مجاورت پیاده‌روها امکان‌پذیر می‌شود.

    صبوری تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که به‌صورت جدی در معاونت فنی عمرانی پیگیری می‌شود فراهم ساختن شرایط لازم برای تردد معلولان، سالمندان، کودکان، نابینایان و... در مسیرهای پیاده‌روی است به‌طوری که سال گذشته ستادی تحت عنوان ستاد مناسب‌سازی برای تردد معلولان، ناتوانان در شهرداری تهران تشکیل شد که خانم زهرا نژادبهرام عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران، عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی شهرداری تهران و همچنین معاون حمل‌ونقل ترافیک شهرداری تهران و تعدادی از مدیران شهرداری در این ستاد عضو هستند و موضوعات مرتبط با حوزه مناسب‌سازی در شهر تهران را پیگیری می‌کنند.

    وی اظهار کرد: مسئله مناسب‌سازی از سال گذشته به‌طور جدی در دستور کار ستاد اشاره‌شده قرار گرفته و در واقع مسئله مناسب‌سازی ایستگاه‌ها، معابر، بوستان‌ها، ساختمان‌های شهرداری تهران و ... در دستور کار قرار گرفته است که بر همین اساس ایستگاه‌های BRT از سال گذشته تا روز جهانی معلولان در سال جاری برای تردد این افراد مناسب‌سازی شده است.

    وی گفت: هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از بوستان‌ها، ساختمان‌های شهرداری تهران، ایستگاه‌های «بی.آر.تی.» و 22 سرای محله مناسب‌سازی شده‌اند؛ ضمن اینکه در طرح پیاده‌روسازی شهر تهران بر اساس ضوابط و مقررات در خصوص مناسب‌سازی پیاده‌روها اقدام خواهیم کرد.

    معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با رد هرگونه خبری مبنی بر حذف خطوط نابینایان در پیاده‌روهای شهر تهران تصریح کرد: هفته گذشته خبری در این خصوص منتشر شد که البته این خبر صحیح نبود چراکه شهرداری تهران و به‌ویژه معاونت فنی عمرانی توجه ویژه‌ای را به ضوابط پیاده‌روسازی و مناسب‌سازی برای معلولان، سالمندان، جانبازان، کودکان و... دارد.

    صبوری همچنین درباره نوع مصالح استفاده‌شده برای پیاده‌روهای پایتخت گفت: در این زمینه بنا داریم از مصالح بتنی که شرایط بسیار مناسب‌تری را نسبت به آسفالت دارند و در اکثر کشورها از آن استفاده می‌شود بهره ببریم ضمن اینکه بنا نداریم از کفپوش‌های گرانقیمت و با کارآیی کم استفاده کنیم.

    وی تصریح کرد: در فرآیند پیاده‌روسازی شهر تهران به نکات مهمی توجه خواهد شد که از آن جمله می‌توان به فراهم ساختن شرایط لازم برای تردد معلولان، نابینایان و جانبازان و همچنین قرار دادن خطوط نابینایان اشاره کرد. علاوه بر آنکه در برخی از بخش‌ها احتمال دارد تغییراتی در عرض پیاده‌روها ایجاد کنیم به‌طوری که در برخی از پیاده‌روها توجه ویژه‌ای به مسیر تردد خودروها شده است و ما بنا داریم تغییراتی را در این زمینه ایجاد کنیم.

    معاون فنی عمرانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: استفاده از کفپوش‌های مناسب در محل ورودی و خروجی برای تردد نابینایان، استفاده از مصالح مناسب و بتن در پیاده‌روها، تغییرات در تأسیسات در محل پیاده‌روها و... از مواردی است که در فرآیند پیاده‌روسازی به آن توجه خواهد شد.

    صبوری با یادآوری اینکه متولی تمام این اقدامات معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران است گفت: شاید در گذشته بخشی از این کارها در سازمان زیباسازی انجام می‌شد اما هم‌اینک با هماهنگی‌های صورت‌گرفته تمام این فرآیند توسط این معاونت انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار