مدیران خودروعصر اعتبار

عدم وجود حساب‌های واحد در مدیریت شهری

عصر ساختمان- عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: متاسفانه وجود حساب‌های متعدد و عدم وجود خزانه داری واحد باعث شده است تا نظارت‌پذیری بر مدیریت شهری کاهش پیدا کند.

عدم وجود حساب‌های واحد در مدیریت شهری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان» به نقل از فارس، حجت نظری در نطق پیش از دستور گفت: متاسفانه هنوز شاهد این هستیم که برخلاف قوانین و مقررات جاریه کشور تلاش می شود تا اختیارات شورای اسلامی شهر تهران را کاهش دهند.

    وی افزود: این اقدام زمانی بدتر و ناگوار تر می شود که حتی مدیریت شهری تهران هم با تاخیری 13 روزه بودجه سال آینده خود را تقدیم هیأت رئیسه شورای شهر تهران می کند.

    نظری گفت: این در حالی است که بودجه ارائه شده هم ملقمه‌ای از نبودن‌هاست و نکته ناگوارتر اینکه مدیریت شهری در این لایحه تلاش کرده است تا اختیارات شورای شهر را کمتر کند.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران به کمیته تخصیص اشاره کرد و گفت: کاهش بودجه و تصمیم گیری‌های این کمیته خودش گواه این است که مدیریت شهری عملکردش کاهش اختیارات شورای شهر تهران است.

    وی ادامه داد: باید این سوال را پرسید که وقتی بودجه ای تصویب می شود که اساسا امکان اجرای آن وجود ندارد برای چه ما بودجه برای مدیریت شهری در نظر می گیریم و بهتر نبود اصلا لایحه ای نمی‌دادیم؟

    نظری خاطرنشان کرد: این در حالی است که هنوز لایحه نرخ گذاری خدمات ارائه شده به شورای شهر تهران ارسال نشده است و به نظر می رسد قرار است شهرداری تهران خودش کاری که دلش می خواهد انجام دهد.

    این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: این در حالی استکه عدم واحد بودن حساب های مالی شهرداری تهران و همچنین تعدد حسابهای خزانه داری باعث شده تا نظارت و حسابرسی بر مدیریت شهری ناممکن شود.

    وی ادامه داد: 4 درصد از کل بودجه بدون دخالت شورای شهر تهران در اختیار شهرداری تهران است که عددی معادل 1400 میلیارد تومان می شود که خود این رقم باعث می‌شود نظارت ناپذیری بیش از گذشته شود.

    نظری تصریح کرد: با اندکی غفلت اعضای شورای اسلامی شهر تهران رویه های نادرست جایگزین رویه های درست می شود و باعث خواهد شد اشتباهی تاریخی به وقوع بپیوندد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار