مدیران خودروعصر اعتبار

مصوبه اخذ مالیات از خانه‌های لوکس؛

گام عدالت‎ محور مجلس برای ایجاد پایه جدید مالیاتی

عصر ساختمان- عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر اخذ مالیات از املاک لوکس بسیار مثبت خواهد بود، زیرا نمایندگان مجلس با این مصوبه ویژه، یک پایه مالیاتی جدیدی را ایجاد کردند که می تواند در سال های آینده درآمدهای قابل قبولی را برای کشور ایجاد کند.

گام عدالت‎ محور مجلس برای ایجاد پایه جدید مالیاتی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، علیم یارمحمدی عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر اخذ مالیات از املاک لوکس، گفت: بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون تلفیق مجلس، مالکان واحدهای مسکونی با ارزش 10 میلیارد تومان و بالاتر باید به صورت سالانه نسبت به پرداخت مالیات اقدام کنند.

    نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به نظر می رسد که واحدهای مسکونی مشمول مصوبه مالیاتی کمیسیون تلفیق، کمیت زیادی نداشته باشند، یعنی آنکه تعداد بسیار کمی از املاک مشمول این قانون خواهند شد و تبعا درآمد مالیاتی حاصل از این موضوع، زیاد و چشمگیر نخواهد بود.

    مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر اخذ مالیات از املاک لوکس بسیار مثبت خواهد بود

    وی ادامه داد: با این وجود، مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس مبنی بر اخذ مالیات از املاک لوکس بسیار مثبت خواهد بود، زیرا نمایندگان مجلس با این مصوبه ویژه، یک پایه مالیاتی جدیدی را ایجاد کردند که می تواند در سال های آینده درآمدهای قابل قبولی را برای کشور ایجاد کند.

    باید آمایش کارشناسی درباره اخذ مالیات از خانه های لوکس صورت گیرد

    این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من باید آمایش و بررسی درست و کارشناسی درباره اخذ مالیات از خانه های لوکس صورت گیرد، آمایش دقیق می تواند مسیر درستی را برای اخذ مالیات از این مساکن در سال های آتی ایجاد کند، این مسئله در اغلب کشورهای دنیا اجرایی شده و امروز این کشورها توانسته اند به یک چارچوب و نظام دقیق در این حوزه برسند.

    یارمحمدی تصریح کرد: یکی دیگر از مسائل مرتبط در اخذ مالیات از خانه های لوکس، نحوه هزینه کرد درآمدهای مرتبط است، هر چند در شرایط کنونی میزان درآمدها ناچیز است، اما اجرای مداوم این قانون در سال های آینده و گسترده کردن دایره مشمولان، درآمدهای چشمگیری را ایجاد خواهد کرد.

    هزینه کرد درآمدهای حاصل از مالیات از خانه‌های لوکس برای تولید مسکن اقشار کم درآمد

    وی گفت: در شرایط کنونی یکی از مشکلات وزارت راه و شهرسازی برای رفع کمبود مسکن و افزایش ساخت و ساز، نبود اعتبارات لازم است، به نظر من می توان بخشی از درآمدهای حاصله از اخذ مالیات از خانه های لوکس را برای تولید مساکن اقشار کم درآمد اختصاص داد.

    عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: همچنین بخشی از درآمدها را نیز می تواند به شهرداری ها اختصاص داد تا با استفاده از این منابع اعتباری، نسبت به مدیریت شهر اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار