مدیران خودروعصر اعتبار

کسب درآمد شهرداری‌ها از بافت‌های فرسوده

عصر ساختمان- عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان با تاکید بر اینکه دلیل عدم موفقیت در بازسازی و احیای بافت‌ فرسوده، مشخص نبودن متولی است، گفت: تا زمانی که شهرداری‌ها از منافع خود در بافت فرسوده کوتاه نیایند، این مناطق بازسازی نمی‌شود.

کسب درآمد شهرداری‌ها از بافت‌های فرسوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از فارس،  سعید آسویار در پاسخ به این سئوال که چرا در بازسازی بافت فرسوده موفقیت حاصل نشده است، گفت: اکثر سازنده‌های مسکن بنا به دلایل مختلف از بازسازی و درگیر کردن خود در احیای بافت‌های فرسوده خارج شده‌اند، بنابراین شاید دلیل اصلی این اقدام و عدم موفقیت در احیای بافت فرسوده، مشخص نبودن متولی احیای بافت فرسوده است، چرا که هنوز هم مشخص نیست وزارت راه و شهرسازی یا شهرداری متولی این بخش است.

    وی ادامه داد: تا زمانی که شهرداری از منافع خود در بافت فرسوده نگذرد احیای بافت فرسوده موفق نخواهد شد.

    آسویار گفت: متاسفانه شهرداریها در بافت فرسوده به دنبال کسب درآمد هستند، پس اگر در بافت فرسوده موفق عمل کنیم، تمام هزینه‌های شهری، ترافیک و حتی خدمات آتش نشانی نیز کاهش می‌یابد و همین موضوع می‌تواند دلیلی بر این باشد که شهرداریها باید از سود و منافع خود در بافت فرسوده کوتاه بیایند.

    عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان تاکید کرد: قطعا در احیای بافت فرسوده مسائل فرهنگی و حتی امنیتی نیز بهبود خواهد یافت، پس اگر در همین دو بخش موفق عمل شود، هزینه‌های بسیار زیادی از روی دوش دولت و حتی خود شهرداری‌ها برداشته خواهد شد.

    آسویار گفت: شهرداریها باید از سود خود در بافت فرسوده کوتاه بیایند و اقدامی که سالهاست ترکیه انجام می‌دهد و بافت‌های فرسوده خود را احیا می‌کند، روی بیاورد.

    وی تاکید کرد: دولت می‌تواند با حذف تمام عوارض ساخت و ساز در بافت فرسوده سازنده‌ها را برای ورود به بافت فرسوده تشویق کند.

    وی تصریح کرد: اگر در سالهای گذشته که مسکن مهر مطرح شد، همان انرژی و هزینه‌ای که برای این طرح گذاشته شده بود، را صرف بازسازی بافت فرسوده می‌کردیم، هم اکنون بافت فرسوده زیادی از کشور و تهران احیا شده بود، چرا که بافت فرسوده اگر احیا شود، هم مشکلات فرهنگی و هم مشکلات امنیتی کاهش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو