مدیران خودروعصر اعتبار

صدراعظم نوری اعلام کرد؛

کاهش تولید پسماند در پایتخت

عصر ساختمان- رییس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از کاهش تولید زباله در پایتخت خبر داد و گفت: حجم زباله تولید شده در پایتخت روزانه کمی بیش از پنج تن تخمین زده می شود.

کاهش تولید پسماند در پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از مهر، زهرا صدراعظم نوری با اشاره به اجرای طرح کاپ (کاهش پسماند) در پایتخت اظهار کرد: این طرح بخشی از طرح جامع مدیریت پسماند است که مقدمات اجرایی شدن آن فراهم شده است.

    او با بیان اینکه مراحل اولیه اجرای این طرح در حال انجام است، اضافه کرد: در این طرح تمام تلاش این است که پسماند کمتری تولید و پسماندها به صورت مدیریت شده تفکیک شود.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران ادامه داد: در این طرح پسماندها از طریق سیستم MRF در چهار نقطه شهر تهران جداسازی و تفکیک می‌شوند؛ به این وسیله شیرابه‌ها جمع آوری و ساماندهی می‌شوند تا به یک معضل محیط زیستی تبدیل نشوند.

    او با بیان اینکه فراهم کردن مقدمات اجرای این طرح پیشرفت خوبی داشته است، عنوان کرد: در حال حاضر قرار است 1000 باکس شامل سه مخزن به عنوان محل تخلیه زباله در اختیار سازمان‌ها و مؤسسات قرار گیرد؛ در فازهای بعدی 200 هزار خانوار تحت آموزش‌های لازم و فرهنگسازی قرار خواهند گرفت.

    صدراعظم نوری با تاکید بر کاهش قابل توجه پسماند تولید شده در تهران گفت: آمارها حاکی از آن است که در حال حاضر حجم زباله تولید شده در پایتخت روزانه کمی بیش از 5 تن تخمین زده می‌شود، این در حالی است که در گذشته بین 6.5 تا 8.5 تن زباله در پایتخت تولید می شده و امروز شاهد کاهش حدود یک و نیم تنی تولید زباله هستیم.

    رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران به عوامل کاهش تولید زباله در پایتخت اشاره کرد و گفت: یکی از این عوامل به موضوع تفکیک زباله بر می‌گردد، زباله‌های تر و خشک، زباله‌های حجیم، زباله‌های الکترونیکی، شیشه و… و. امروز از یک دیگر به خوبی تفکیک و در محل‌های مخصوص دپو می‌شوند. البته بخشی از این موضوع به وضعیت معیشت و اقتصاد مردم نیز بر می‌گردد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو