مدیران خودروعصر اعتبار

تجهیزات پله برقی در مترو تهران بومی‌سازی شد

عصر ساختمان- مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران با اشاره به خودکفایی در صنعت حمل و نقل ریلی اعلام کرد:‌ در ۲ سال اخیر موفق شدیم قطعه هندریل ۸۲۲ پله برقی را توسط متخصصان داخلی بومی‌سازی کنیم به همین خاطر خرابی پله برقی ها در ایستگاه‌های خطوط مترو کاهش یافته است.

تجهیزات پله برقی در مترو تهران بومی‌سازی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از ایرنا، «فرنوش نوبخت» عصر شنبه گفت:‌ شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه در راستای تامین تجهیزات مورد نیاز مترو، از تولید کنندگان و صنعتگران داخلی حمایت می کند چرا که با این کار از خروج ارز از کشور جلوگیری شد و به همین نسبت صرفه جویی ارزی ایجاد می شود که خودکفایی ارزی را برای کشور به همراه داشته و اعتقاد داریم این کار موجب توسعه و پیشرفت تولیدکنندگان داخلی و خدمت به صنعت حمل و نقل ریلی است.

    وی افزود: پس از مصرف تولیدات داخلی در مترو تهران به عنوان اولین بهره بردار مترو در ایران می توانیم دیگر متروهای کلان شهرها را  نیز ترغیب کنیم تا از تولیدات داخلی کشور استفاده کنند همین افزایش تقاضا باعث کاهش مشکلات مترو در خصوص گشایش اعتبار و مسایل ارزی برای تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز برای تعمیر و نگهداری خواهد شد.

    مدیر عامل شرکت بهره برداری متروی تهران ادامه داد: از سال گذشته برای تامین قطعات، سراغ تولیدکنندگان داخلی رفتیم و دانش فنی را با نظارت دانشگاه‌ها در اختیار تولیدکنندگان داخلی قرار دادیم تا برابر ضوابط اقدام کنند امیدواریم بتوانیم کمک کنیم تا بومی‌سازی مترو بیشتر شکل بگیرد، ضمن اینکه تامین قطعات را از هر مسیری که میسر باشد، انجام می‌دهیم و اجازه نخواهیم داد ناوگان مترو به علت نبود قطعات از کار بیفتند.

    وی تاکید کرد: در همین راستا وبا توجه به اهمیت موضوع و مسائل عنوان شده، توجه به افزایش رضایتمندی شهروندان از خدمات ارائه شده نیز از اولویت های کاری ما در شرکت بهره برداری مترو است.

    نوبخت خاطرنشان کرد: در حاضر با توجه به کمبود ناوگان همکاران در بخش تعمیرات و نگهداری نیز تمامی تلاش خود را می کنند تا کمترین خرابی ها را در سرویس دهی به مسافران داشته باشیم افزود: تامین قطعات نیز نقش اساسی برای محقق شدن این هدف دارد چرا که رفع عیوب ایجاد شده باید در سریع ترین زمان ممکن انجام شود.

    وی گفت: تمامی همکارانم در بخش مختلف شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه در دو سال گذشته تمامی تلاش خود را کرده اند تا با بکارگیری حداقلی از ناوگان موجود سرفاصله حرکت قطارها را در تمامی خطوط هفتگانه کاهش دهند اما در کنار تمام موضوعات فنی و تخصصی مطرح شده برای اینکه زمان توقف قطارها در ایستگاه ها تنظیم شود نیازمند همیاری مسافران هستیم.

    نوبخت با بیان اینکه زمان توقف برای تخلیه و مسافرگیری بخصوص در شلوغ‌ترین ایستگاه ها یک عامل محدود کننده برای کاهش سرفاصله حرکت قطارها است گفت: در حال حاضر بسته شدن به موقع در قطارها با تلاش همکاران در ایستگاه ها و بخش راهبری تا حدودی برطرف شده اما در این بخش یاری بیشتر برخی از مسافران را می طلبد تا مانع بسته شدن در قطار نشوند.

    مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران تاکید کرد: در شرایط فعلی آلودگی هوا، مترو به عنوان پاک ترین، سریع ترین، ایمن ترین و به طور کلی کارآمدترین شبکه حمل ونقل عمومی، نقش انکارناپذیری در حل مسائل اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ناشی از معضل ترافیک دارد.

    وی با اشاره به اینکه شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه براساس چشم انداز خود تلاش می کند تا به عنوان شرکتی سرآمد در حمل و نقل شهری با رویکرد دقت، ایمنی، سرعت و جلب رضایت مشتریان فعالیت کند گفت: در حال حاضر روزانه بیش از یک میلیون 880 هزار نفر با متروی تهران و حومه سفرمی کنند و از 24 آبان ماه 98 نیز باتغییر قیمت بنزین شاهد افزایش 11 درصدی مسافر بوده ایم.

    تهران در حال حاضر دارای 7 خط فعال مترو به طول 246 کیلومتر با 127 ایستگاه است و طبق برنامه توسعه، این تعداد به 11 خط افزایش خواهد یافت.

    شمار واگن‌های فعال در مترو تهران هم اکنون یک هزار و 230 واگن، برابر 157 قطار است که روزانه به‌طور میانگین بیش از 2 میلیون مسافر را جابه‌جا می‌کنند.

    اولین خط مترو تهران یعنی خط 5 در سال 1377 میان تهران و کرج راه اندازی شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار