مدیران خودروعصر اعتبار

رکود و ورشکستگی دامنگیر بنگاه‌های اقتصادی

تعطیلی برخی بنگاه‌های املاک تهران در پی تشدید رکود

وضعیت در شهرستان‌ها بدتر است

عصر ساختمان:رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تعطیلی بنگاه‌های مسکن تهران در حد کمی اما در شهرستان‌ها بیشتر از تهران است، گفت: انصراف مشاوران املاک از سال ۹۲ در وضعیت بالانس قرار دارد.

تعطیلی برخی بنگاه‌های املاک تهران در پی تشدید رکود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از فارس، حسام عقبایی، در پاسخ به این سؤال که رکود حاکم بر بازار مسکن در 3 سال گذشته باعث شده تا بسیاری از مشاوران املاک انصراف دهند، گفت: رکود حاکم بر بازار مسکن در 3 سال گذشته باعث شده تا میزان انصراف مشاوران املاک در شهر تهران در حد بسیار ناچیز و 4 تا 5 درصد باشد هر چند کاهش تعداد مشاوران املاک در شهرستان‌ها بیشتر از تهران است.

    عقبایی با تأکید بر اینکه وضعیت ورود و خروج مشاوران املاک در حد بالانس است،‌گفت: انصراف این تعداد مشاوران املاک مختص مشاوران املاکی است که مالک نبوده‌اند و بعد از مدتی به دلیل عدم رونق در بازار مسکن به تعطیلی مشاور املاک ترجیح داده‌اند.

    *روزانه 15 مشاور املاک انصراف و به همان میزان درخواست مجوز تشکیل پرونده می دهند

    رئیس اتحادیه مشاوران املاک ادامه داد: در خصوص عنوان بالانس تعداد مشاوران املاک به این دلیل است که روزانه 10 تا 15 مشاور املاک انصراف و روزانه در همین حد برای دریافت مجوز مشاور املاک تشکیل پرونده می‌دهند.

    *تعداد انصراف‌ها در شهرستان‌ها بیشتر از تهران است

    وی با بیان اینکه حدود 9 سال است که تعداد انصراف و ورود مشاوران املاک جدید در وضعیت بالانس قرار دارد، اظهار داشت: به هر حال رکود حاکم بر بازار مسکن باعث شده تا انصراف در میان مشاوران املاکی که مالک نیستند افزایش یابد و این انصراف‌ها در شهرستان‌ها بیشتر از تهران است.

    عقبایی تصریح کرد: گزارش موثقی از این بابت که دلیل انصراف مشاوران املاک چیست در دست نداریم اما به هر حال رکود بازار مسکن در 3 سال گذشته دلیل اصلی این مسأله می‌تواند باشد.

    گزارش خبرنگار فارس حاکی از این است که رکود حاکم بر بازار مسکن باعث شده تا انصراف و تعطیلی مشاوران املاک در طی سال های گذشته افزایش بیشتری پیدا کند.

    زینالی یکی از مشاوران املاک که تا ماه‌ها پیش فعالیت می‌کرد و بنگاه مسکن خود را تعطیل کرده است، به خبرنگار فارس گفت: رکود خرید و فروش مسکن باعث شد تا دیگر به تمدید اجاره بنگاه مسکن اقدام نکنم چرا که ماهانه باید حداقل 6 میلیون تومان درآمد داشته باشیم که بتوانم اجاره بنگاه مسکن و سایر هزینه‌ها را پرداخت کنم.

    وی افزود: قطعاً اگر روند خرید و فروش بهتر شود، باز هم به فعالیت گذشته خود باز خواهم گشت.

    گزارشها حاکی از این است که در 18 روز اول خرداد 33 هزار و 687 هزار قرارداد خرید و فروش در کل کشور به ثبت رسیده است، همچنین در این مدت 45 هزار و 724 هزار قرارداد اجاره منعقد شده است.

    در 18 روز اول خرداد در شهر تهران نیز 9 هزار و 596 مبایعه نامه انجام گرفته است و آمارها نشان می‌دهد که در این مدت 13 هزار و 171 قرارداد اجاره در شهر تهران به ثبت رسیده است.

    در اردیبهشت ماه نیز 17 هزار و 83 قرارداد خرید و فروش در شهر تهران منعقد شده است ضمن آنکه 18 هزار و 225 قرارداد اجاره هم به ثبت رسیده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو