مدیران خودروعصر اعتبار

فرماندار شهرستان رزن خبر داد

رزن، دارنده رتبه نخست مقاوم‎سازی مسکن روستایی در همدان

عصر ساختمان:فرماندار شهرستان رزن گفت: رزن رتبه نخست مقاوم‎سازی مساکن روستایی را در استان همدان داراست.

رزن، دارنده رتبه نخست مقاوم‎سازی مسکن روستایی در همدان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از خبرگزاری فارس از رزن، فتحعلی حسینی صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران با اشاره به زلزله‌خیز بودن این شهرستان و زلزله سال 81 اظهار کرد: در شهرستان رزن 23 هزار واحد مسکن روستایی وجود دارد که از این میزان تا به امروز 22 هزار واحد مقاوم‌سازی شده است.

    وی افزود: سهمیه امسال مقاوم‌سازی مساکن روستایی شهرستان رزن 750 واحد به مبلغ هر وام 18 میلیون تومان  است که انتظار می‌رود این میزان سهمیه مقاوم‎سازی به هزار واحد افزایش یابد.

    فرماندار شهرستان رزن گفت: با توجه به گرم شدن هوا و خشک بودن مزارع، شرایط آتش‎سوزی مراتع مهیا شده که باید برای جلوگیری از این موضوع اقداماتی چون آموزش به کشاورزان؛ آمادگی دهیاران و ستاد بحران به ویژه آتش‎نشانی برای مقابله با آتش‌سوزی احتمالی انجام شود.

    وی با اشاره به اینکه مانور و تمرین مقابله با بحران بسیار مهم است گفت: در بحث مدیریت بحران، آموزش مسئله بسیار مهمی است و هر دستگاهی موظف است در مدیریت بحران وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

    حسینی افزود: در مدیریت بحران شرکت‎های خدمات‏‎رسان به ویژه ادارات برق، گاز و آب نقش بسیار حساسی دارند که این امر باید مد نظر باشد.

    معاون فنی سازمان محیط زیست استان همدان نیز با بیان اینکه عمده حملات گرگ به انسان در استان در شهرستان رزن رخ داده که اکثراً در حواشی روستاها بوده است خاطرنشان کرد: بیشترین حملات به کودکان بوده است.

    سید عادل عربی خشکسالی سال 88 و کاهش طعمه‎ گرگ‌ها را مهمترین عامل حمله این حیوانات به انسان‌ها دانست و افزود: به منظور مقابله با حملات گرگ‎ سه هدف ایجاد احساس امنیت، رفع پسماندهای روستایی و آموزش به روستاییان در دستور کار قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه در سال جاری دو مورد حمله گرگ به انسان در شهرستان رزن گزارش شده که خوشبختانه تلفات جانی در بر نداشته است، از تدوین برنامه راهبردی کنترل بحران تعارضات انسان و گرگ توسط سازمان محیط زیست استان خبر داد.

    معاون فنی سازمان محیط زیست استان همدان گفت: برای مقابله با حمله گرگ در سه بخش شهرستان رزن دوره‎های آموزشی 6 روزه در دو دوره سه روزه برگزار خواهد شد.

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو