مدیران خودروعصر اعتبار

تخصیص تسهیلات بانکی ویژه به سیل زدگان روستایی برای ساخت مسکن

عصر ساختمان- سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره نحوه خدمات رسانی به سیل زدگان روستایی توضیحاتی داد.

تخصیص تسهیلات بانکی ویژه به سیل زدگان روستایی برای ساخت مسکن
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر ساختمان» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی بختیاری سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور درباره اقدامات انجام شده سازمان مدیریت بحران برای رسیدگی به وضعیت سیل زگان استان‌های کشور، گفت: اقدامات سازمان مدیریت بحران کشور برای رسیدگی به مشکلات هموطنان پس از وقوع حوادث در چند مرحله انجام می‌شود.

    وی افزود: در وهله اول قبل از وقوع حوادث یکسری اقدامات پیشگیرانه برای انجام اقدامات عملیاتی پیش‌بینی می‌شود که این امورات با همکاری سازمان‌های مختلف اجرایی می‌شود.

    بختیاری تصریح کرد: در گام بعدی پس از وقوع حوادث کارشناسان خسارات جزئی وارد شده مانند قطعی برق، آب، مسدود شدن محور‌های ارتباطی برای کمک رسانی و ... را برآورد کرده و نسبت به انجام وظایف خود اقدام می‌کنند.

    وی افزود: در زمان وقوع سیل برای امدادرسانی سریع و کمک به سیل زدگان از آب نما به جای پل استفاده می‌شود، چرا که ساختن پل هم زمان بر است و هم اینکه از نظر اقتصادی هزینه بیشتری را صرف می‌کند، از این رو از آب نما برای برقراری تردد و ارسال کمک‌های امدادی و اقلام بهداشتی و خوراکی به سیل زدگان استفاده می‌شود.

    به گفته سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، استانداران کشور با ارسال نامه‌ای که در آن برآورد خسارات وارده ناشی از جاری شدن سیل ذکر شده است را به سازمان مدیریت بحران ارسال و تقاضای تأمین بودجه و تخصیص اعتبارات لازم برای خدمت رسانی به سیل زدگان را می‌کنند.

    وی افزود: پس از بررسی‌های لازم توسط اداره کل ارزیابی خسارات سازمان مدیریت بحران کشور، نامه‌ای با امضای وزیر کشور به سازمان برنامه و بودجه ارسال می‌شود و پس از طی روند کوتاهی اعتبارات لازم برای کمک به سیل زدگان به مناطق سیل زده ارسال می‌شود.

    بختیاری گفت: در سیل امسال کمک‌های بلاعوض به سیل زدگان انجام شد که به خسارت دیدگان شهری وام 500 میلیون ریالی با سود 5 درصد و به سیل زدگان روستایی وام 400 میلیون تومانی با سود 4 درصد در قالب تسهیلات بانکی به خسارت دیدگان تخصیص داده شد تا برای ساخت مسکن‌های خود اقدام کنند.

    وی افزود: از 100 تا 120 میلیون ریال به افراد سیل زده روستایی کمک‌های بلاعوض تخصیص داده می‌شود تا زمان ساختن خانه‌هایشان موقتا مکانی را اجاره کرده و در خانه‌های استیجاری زندگی کنند.

    سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه در گذشته برای اسکان سیل زدگان به آن‌ها کانکس داده می‌شد، تصریح کرد: اهدای کانکس تجربه خوبی نبود، چرا که برخی مشکلات دامن گیر سیل زدگان می‌شد، از این رو با اتخاذ تصمیماتی مقرر شد تا به سیل زدگان روستانشین تسهیلات بلاعوض بانکی اهدا شود تا زمانی که خانه‌هایشان ساخته شود، در خانه‌های استیجاری زندگی کنند و پس از آماده شدن منازل ساخته شده به زندگی خود ادامه دهند.

    وی در پاسخ به این سوال که سیل زدگان روستانشین چگونه می‌توانند از این تسهیلات بانکی استفاده کنند، گفت: در زمان وقوع سیل بنیاد مسکن به سراغ سیل زدگان می‌آید و در همان محل با برپایی کمپ‌هایی اقدام به ثبت نام سیل زدگان می‌کند و با انجام کار کارشناسی نسبت به اهدای تسهیلات بانکی به افراد سیل زده اقدام می‌کند و افراد خسارت دیده نیز با مراجعه به شعب بانک‌ها اقدام به ثبت نام و دریافت تسهیلات خود می‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو