مدیران خودروعصر اعتبار

فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

سارق کاشی‌های مسجد نصیرالملک دستگیر شد

عصر ساختمان:فرمانده یگان حفاظت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور از دستگیری سارق و خریدار کاشی‌های سردر مسجد نصیرالملک شیراز خبر داد.

سارق کاشی‌های مسجد نصیرالملک دستگیر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرساختمان » به نقل از ایران آنلاین ،نیمه دوم خرداد بود که خبر رسید 5 کاشی سردر مسجد نصیرالملک شیراز به سرقت رفته است. این مسجد به دلیل رنگ صورتی کاشی‌هایش به نام «مسجد صورتی» هم معروف است. پس از آن «کاظم شفیعی» مدیر موقوفه‌ مسجد نصیرالملک از پیدا شدن یک قطعه از کاشی‌های به سرقت رفته خبر داد بدون اینکه ردی از سارقان به دست بیاید. هرچند او احتمال داد که سرقت کار معتادان و متکدیان باشد.
    سردار سرتیپ دوم پاسدار رحمت اللهی خبر از دستگیری سارقان کاشی‌های معروف این مسجد می‌دهد. او گفت: در نیمه دوم خرداد ماه سال‌جاری و در پی کسب خبر سرقت 5 قطعه از کاشی‌های سر در مسجد نصیرالملک شیراز (که از سال‌های پیشین تحت نظارت و در اختیار اداره اوقاف استان فارس قراردارد) بلافاصله نیروهای یگان حفاظت به سرپرستی فرمانده یگان استان فارس به محل اعزام شدند.
    رحمت اللهی گفت: بر اساس وظایف ذاتی و با توجه به اهمیت موضوع، تیم یگان حفاظت ضمن بررسی دقیق و تحقیق میدانی گسترده، نسبت به مستندسازی و تشکیل پرونده قضایی در این رابطه اقدام کردند و پیگیری، شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان سرقت و کشف اموال مسروقه در دستور کار یگان حفاظت قرار گرفت.
    به گفته او، در این راستا با بهره‌گیری از شگردهای تخصصی و صرف ساعت‌ها کار مراقبتی و ردزنی با همکاری نیروی انتظامی استان، سارق کاشی‌های مسروقه دستگیر و به منظور آشکار شدن زوایای پنهان موضوع به اداره آگاهی استان تحویل داده شد. او گفت: براساس اعتراف های اولیه سارق، مبنی بر سرقت کاشی‌های مسجد نصیرالملک و فروش آن به غیر، ضمن حضور متهم در محل سرقت و بازسازی صحنه جرم، مجرمیت نامبرده محرز و با راهنمایی‌های وی، خریدار اموال تاریخی مرتبط با موضوع شناسایی و در مواجهه حضوری با سارق، ضمن تأیید خرید کاشی‌های مسروقه، به عنوان دومین متهم پرونده دستگیر شد. در بازرسی انجام شده از منزل این شخص نیز تعدادی اشیای تاریخی کشف و ضبط شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        رویداد ها در یک نگاه
        • ساختمان فردا ۴
        • ساختمان فردا ۳
        • ساختمان فردا ۲
        • نشریه ساختمان فردا ۱
        • شماره ۱۷ و ۱۸
        • ۰
        • ۰
        • هفته نامه
        • ۰
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار